کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۴۴۱

امریکا به خلیج فارس نیروی نظامی اعزام می‌کند

امریکا اعلام کرده به درخواست عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیروی نظامی به خلیج فارس اعزام می‌کند. به‌گزارش رویترز، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا، گفته ترامپ با اعزام نیروی نظامی امریکا به خلیج فارس موافقت کرده است. او گفته اعزام سربازان امریکایی به درخواست عربستان سعودی و امارات متحده عربی به منظور تقویت توان دفاعی از هوا و پدافند موشکی نیروی نظامی آنها به خلیج فارس انجام خواهد گرفت. به گفته وزیر دفاع امریکا اعزام نیروی نظامی برای محافظت از زیرساخت‌های بنیادی از جمله تاسیسات نفتی عربستان خواهد بود.

حصارکشی 30کیلومتر از نوار مرزی پاکستان با ایران

فرمانده گردان ارتش پاکستان در ایالت بلوچستان گفته اسلام‌آباد تاکنون ۳۰ کیلومتر از نوار مرزی مشترک خود با ایران را حصارکشی کرده است. رسانه‌های پاکستان این خبر را به‌ نقل از «عاصم سلیم باجوا» در کویته مرکز ایالت بلوچستان منتشر کردند. ژنرال باجوا پیش از فرماندهی گردان ارتش در ایالت بلوچستان، سخنگوی نیروهای مسلح پاکستان بود و قرار است از مسوولیت فعلی خود بازنشسته شود. خط مرزی ایران - پاکستان ۹۵۹ کیلومتر است.

حمله قریب‌الوقوع ترکیه  به شمال سوریه

رویترز به نقل از منابع امنیتی از احتمال حمله قریب‌الوقوع ترکیه به شمال سوریه خبر داده است. منابع امنیتی می‌گویند آنکارا پزشکان شهرهای بزرگ ترکیه را در دو استان جنوبی این کشور و در مرز با سوریه مستقر کرده است و این نشانه‌ای از احتمال حمله قریب الوقوع است. این منابع افزودند که مرخصی پزشکان این منطقه لغو شده و به نظر می‌رسد هر آن عملیات نظامی ممکن است آغاز شود. آنکارا و واشنگتن بر سر ایجاد یک «منطقه امن» و یک مرکز عملیات مشترک در شمال شرقی سوریه به توافق رسیدند اما این امر هنوز محقق نشده است.

تغییرات در ساختار حشد شعبی عراق

پس از بحث و جدل و تفسیرهای متفاوت، سرانجام ساختار سازمانی جدید حشد شعبی بعد از کمتر از سه ماه از صدور دستورالعمل نخست‌وزیر عراق برای تحول سازمانی در این نیروی مسلح عراقی، به اتمام رسید و نخست‌وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با آن موافقت کرد. به‌گزارش ایرنا، براساس این ساختار سازمانی جدید حشد شعبی که «فالح الفیاض» رییس این تشکیلات آن را امضا و عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، آن را تایید کرده است. نخست‌وزیر عراق ۱۶سپتامبر در نامه‌ای موافقت خود را با ساختار سازمانی جدید حشد شعبی اعلام کرده است.

 

ارسال نظر