کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۰:۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۳۳۵۲

بالا گرفتن اختلافات ترکیه و امریکا در سوریه

وزیر دفاع ترکیه، امریکا را تهدید کرد که در صورت ادامه‌دار شدن وقت‌کشی واشنگتن در ایجاد منطقه امن در شرق سوریه، آنکارا همکاری با واشنگتن را متوقف و نقشه‌های جایگزین خود را در شرق فرات عملیاتی خواهد کرد. به‌گزارش آناتولی، خلوصی آکار گفته ترکیه همکاری‌های خود با امریکا را تا زمان برآورده شدن خواسته‌های آنکارا ادامه خواهد داد اما در صورت وقت‌کشی، ما نقشه‌های جایگزین خود را در شرق فرات عملیاتی خواهیم کرد.» ترکیه کردهای مسلح سوریه را تروریستی می‌داند و بارها در گفت‌وگو با امریکا (متحد کردها) خواستار ایجاد منطقه امن در منطقه شرق فرات سوریه شده است.

قطر دستمزد نیروهای خارجی را  نمی‌دهد

سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند که صدها تن از کارگران خارجی در قطر دستمزد دریافت نکرده‌اند. به‌گزارش یورونیوز، بسیاری از این کارگران مهاجر بدون دریافت غرامت مجبور به بازگشت به کشور خود شده‌اند. سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر از زمانی که قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شد تاکنون بارها از این کشور حاشیه خلیج فارس به‌دلیل نقض حقوق کارگران خارجی انتقاد کرده‌اند. دولت قطر در مقابل طرح حفاظت از حقوق کارگران مهاجر را به اجرا گذاشت تا وجهه خود در خارج از کشور را بهبود ببخشد.

کمبود بنزین در عربستان

کمبود شدید بنزین در جایگاه های سوخت عربستان در پی حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو باعث شد تا شهروندان این کشور در پمپ بنزین ها صف های طولانی و چندساعته تشکیل دهند. به‌گزارش قدس‌عربی، پخش ویدئوهایی از صف های طولانی خودروها در جایگاه‌های سوخت شهر ریاض نشان می‌دهد که صدها خودرو در پمپ‌بنزین‌ها متوقف شده و شهروندان سعودی منتظر دریافت بنزین هستند. این وضعیت علاوه بر ریاض در بسیاری از شهرهای عربستان نیز حاکم است و سوخت‌رسانی به بسیاری از جایگاه‌ها به‌طور کامل قطع شده است.

امریکا کمک مالی به افغانستان را پس گرفت

وزیر خارجه امریکا اعلام کرده بودجه ۱۰۰میلیون دلاری که به اجرای طرحی برای زیرساخت انرژی در افغانستان اختصاص یافته بود به خزانه‎داری بازگردانده می‌شود. به‌گزارش سی‌ان‌ان، اختصاص بودجه‌ای ۶۰میلیون دلاری برای کمک به افغانستان نیز که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود فعلا متوقف می‌شود. وزیر خارجه امریکا دلیل توقف اختصاص این بودجه را شفاف نبودن نحوه استفاده از آن عنوان کرده است. او با این حال تاکید کرده طرح زیرساخت انرژی در افغانستان با استفاده از منابع مالی خارج از بودجه امریکا تکمیل خواهد شد.

 

ارسال نظر