کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۷۸

اردوغان: 3 میلیون سوری می‌توانند به کشورشان برگردند

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه، گفته اگر منطقه امن از مرز شمالی سوریه تا رقه و دیرالزور گسترش یابد تا سه میلیون پناهنده سوری می‌توانند به این منطقه بازگردند. رییس‌جمهوری ترکیه در نشست خبری به همراه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه و حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران، مطرح کرده است. پنجمین اجلاس سه‌جانبه روسای‌جمهوری این سه کشور دوشنبه به میزبانی دولت ترکیه در آنکارا و با محور «مذاکره برای حل مسائل داخلی سوریه به ویژه وضعیت ادلب» برگزار شد.

اقامت سرمایه‌گذاری قطر آسان‌تر شد

قطر به منظور جذب بیشتر سرمایه خارجی، قوانین اقامت سرمایه‌گذاری خود را تسهیل کرد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، برای نخستین‌بار در تاریخ قطر، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند مستقیما از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور، اقامت پنج ساله کسب کنند. تا پیش از این، سرمایه‌گذاران خارجی در قطر تنها در صورتی که از طریق یک شرکت قطری اقدام به سرمایه‌گذاری در قطر می‌کردند می‌توانستند اقامت این کشور را کسب کنند اما اکنون این افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری بدون واسطه در بازارها یا حوزه مسکن قطر، اقامت پنج ساله این کشور را به دست آورند. قطر بزرگ‌ترین صادرکننده گاز مایع در جهان محسوب می‌شود اما کاهش اخیرقیمت فرآورده‌های انرژی در بازارهای جهانی باعث شده تا اقتصاد آن با مشکلاتی مواجه شود.

بحرین سامانه موشکی پاتریوت می‌خرد

ولیعهد بحرین گفته کشورش قراردادی را برای خرید نخستین سامانه موشکی «پاتریوت»، از امریکا امضا کرده است. به‌گزارش آناتولی، سلمان بن‌حمد آل‌خلیفه پس از دیدار با دونالد ترامپ در کاخ‌سفید این خبر را اعلام کره است. او گفته مذاکراتش با ترامپ، روی تقویت همکاری تجاری و امنیتی بین دوکشور متمرکز بوده است. ولیعهد بحرین گفته کشورش قراردادی را برای خرید نخستین سامانه موشکی پاتریوت امضا کرده است. ترامپ هم در جریان دیدارش با ولیعهد بحرین با اشاره به حمله اخیر به دو پالایشگاه سعودی گفته واشنگتن می‌خواهد مطمئن شود که چه کسانی مسوول این حملات هستند.

داعش تعدادی از رهبران خود را محاکمه می‌کند

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که داعش تعدادی از رهبران خود از جمله سخنگویش را محاکمه می‌کند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که «دادگاه‌های شرعی داعش» تعدادی از رهبران این گروه از جمله ابوالحسن المهاجر، سخنگویش را به اتهام سرقت اموال هنگفت محاکمه می‌کنند. به‌گفته رسانه‌ها، این افراد به سرقت اموال هنگفت از طریق معامله‌های واردات سلاح و مواد مخدر متهم شده‌اند.

 

ارسال نظر