کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۱:۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۵۲۸۳۶

داووداوغلو از حزب حاکم ترکیه جدا شد

نخست‌وزیر پیشین ترکیه اعلام کرد که از حزب عدالت و توسعه خارج شده است. به‌گزارش اسکای‌نیوز، احمد داووداوغلو از خروج خود از حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان خبر داده است. نخست‌وزیر پیشین ترکیه پیش از این، از عملکرد حزب حاکم عدالت و توسعه پس از شکست در انتخابات شهرداری استانبول انتقاد کرده بود. در پی بالا گرفتن تنش میان نخست‌وزیر ترکیه و رییس‌جمهوری، داووداوغلو از رهبری حزب عدالت‌وتوسعه کناره‌گیری کرد و گفت که دیگر نامزد پست ریاست این حزب نمی‌شود.

مخفی‌کاری دولت ترامپ درباره حملات 11سپتامبر

دولت دونالد ترامپ نام یک مقام کلیدی عربستان را که خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر به‌دلیل ارتباط او با این حملات خواستار خروج نامش از فهرست اطلاعات محرمانه شده بودند، از این فهرست خارج کرد. به‌گزارش یورونیوز، دولت امریکا با این حال تاکید کرده نام این مقام عربستانی آشکارا اعلام نخواهد شد. اسم این مقام عربستانی به وکیل خانواده قربانیان حملات ۱۱سپتامبر اعلام خواهد شد. وکیل خانواده قربانیان اجازه نخواهد داشت که نام این مقام عربستانی را علنی کند.

محکومیت خواهر بن‌سلمان به حبس

دادگاهی در پاریس خواهر ولیعهد عربستان را به جرم مشارکت در ضرب و شتم و آدم‌ربایی یک کارگر به 10ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. به‌گزارش رویترز، وکیل حصه بنت سلمان اعلام کرده به این حکم اعتراض می‌کند. به‌گفته اشرف عید، لوله‌کش مصری‌الاصل که در پاریس برای انجام تعمیرات به منزل شخصی شاهزاده رفته بود، او بطور اتفاقی از تصویر بنت سلمان در آینه عکس گرفته و همین باعث خشم شاهزاده شده است. سپس محافظ شخصی شاهزاده به دستور او دست و پای اشرف عید را بسته و او را کتک زده است.

احضار خلیل‌زاد به کنگره امریکا

کنگره امریکا زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان، را برای ادای توضیحات در خصوص مذاکرات با طالبان احضار کرده است. به‌گزارش رویترز، رییس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفته پس از آنکه وزارت خارجه درخواست حضور خلیل‌زاد را جهت ادای توضیحات درباره طرح صلح نادیده گرفت، احضاریه‌ای در این زمینه برای او صادر شد. مذاکرات صلح با طالبان در ماه‌های اخیر ادامه داشت و دو هفته پیش خلیل‌زاد گفت که توافق در اصول نهایی شده و تنها به تایید ترامپ نیاز دارد. اما ترامپ اعلام کرد که تصمیم گرفته دیدار با رهبران طالبان و رییس‌جمهوری افغانستان را لغو کند.

 

ارسال نظر