کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۴۷۸

اردوغان اروپا را تهدید کرد

رییس‌جمهوری ترکیه خواستار کمک بیشتر اتحادیه اروپا به پناهجویان سوری مستقر در کشورش شد. رجب طیب اردوغان گفته در غیر این صورت می‌تواند مرزهای کشورش به سوی اروپا را به روی این پناهجویان باز بگذارد. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اردوغان در جمع گروهی از مسوولان استانی حزب عدالت و توسعه تهدید کرده که اگر پشتیبانی لازم از سوی اتحادیه اروپا دریافت نکند، درها را به روی پناهجویان سوری باز خواهد کرد. به‎عنوان بخشی از توافقی که درباره پناهجویان میان ترکیه و اتحادیه اروپا در۲۰۱۶ امضا شد، کشورهای عضو این اتحادیه باید برای تامین هزینه‌های میلیون‌ها پناهنده ساکن ترکیه به این کشور کمک کنند. طبق این توافق قراراست که هر پناهنده غیرقانونی که از طریق ترکیه به یونان می‌رسد، به این کشور بازگشت داده شود و به ازای هر پناهجوی بازگشت داده شده، یک پناهجوی سوری نیازمند حمایت از ترکیه به اروپا برود.

کاهش رشد اقتصادی دوبی

موسسه رتبه‌بندی «اس‎اندپی» پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی دوبی تا ۲۰۲۲ کماکان در سطح پایینی باقی بماند. به‎گزارش خبرگزاری فرانسه، دوبی به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد امارات از ۲۰۱۴ با کاهش محسوس رشد اقتصادی خود مواجه شده و آن‌طور که موسسه رتبه‌بندی استاندارد‌اند پورز پیش‌بینی کرده، مشکلات این شیخ‌نشین به‌دلیل بهای پایین نفت دستکم تا ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت. نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی دوبی به ۱۲۴ میلیارد دلار رسیده که معادل ۱۰۸درصد کل اندازه اقتصاد آن است.

پاکستان: هند مرتکب تروریسم دولتی شده است

رییس ارتش پاکستان، هند را متهم کرده که در منطقه کشمیر مرتکب تروریسم دولتی شده است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال قمر جاوید باجوا با گفته ارتش پاکستان برای هرگونه فداکاری آماده است و مردم کشمیر را هرگز تنها نخواهد گذاشت. در ماه‌های اخیر تنش‌های دو کشور بر سر کشمیر که بخشی از آن تحت کنترل هند و بخش دیگرش در کنترل پاکستان است بالا گرفته است.

تشکیل نیروی هوایی حشد شعبی عراق

گروه حشد شعبی اعلام کرده واحد نیروی هوایی تشکیل می‌دهد. به‌گزارش نیویورک‌تایمز، بر اساس بخشنامه‌ای که آن را ابومهدی المهندس معاون این گروه، صادر کرده است تشکیل نیروی هوایی در راستای دستورالعمل‌های پنج سال پیش، «وظایف محوله» و «شرایط مربوط به منافع ملی» صورت گرفته است. صلاح مهدی حنتوش به‎عنوان سرپرست واحد «نیروی هوایی» منصوب شده است.

 

ارسال نظر