کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۶۷

آغاز عقب‌نشینی کردهای سوریه از مرز ترکیه

شبه‌نظامیان کرد سوریه که از حمایت ائتلاف به رهبری امریکا برخوردار هستند، عقب‌نشینی از مناطقی در مرز ترکیه را ‌آغاز کرده‌اند. به نظر می‌رسد این عقب‌نشینی در راستای توافق‌های صورت‌گرفته بین امریکا و ترکیه، برای ایجاد مناطق حائل در مرز سوریه و ترکیه، صورت می‌گیرد. اسوشیتدپرس به‌نقل از دولت محلی تحت رهبری کردها در شمال سوریه، نوشته شبه‌نظامیان گروه «یگان‌های مدافع خلق»، نیروها و نیز سلاح‌ سنگین خود را از این شهر خارج کرده‌اند. ماه گذشته رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، هشدار داده بود ارتش کشورش عملیات نظامی تازه‌ای علیه کردها در شمال سوریه و شرق رود فرات انجام خواهد داد.

14 کشته در حمله نیروهای مسلح در هرات

حمله نیروهای مسلح در هرات افغانستان دست‌کم ۱۴ کشته و ۹ زخمی برجای گذاشته است. این حملات به چندین پست ایست بازرسی نیروهای دولتی افغانستان انجام شده است. به‌گزارش یورونیوز، دولت افغانستان، طالبان را مسوول این حمله معرفی کرده است. این حملات در حالی به وقوع می‌پیوندد که نیروهای طالبان و امریکا در دوحه قطر در حال نهایی کردن توافق میان دو طرف هستند.

اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق

دادگاه کیفری استان بابل عراق چهارشنبه حکم اعدام۱۱ تروریست داعش را صادر کرد. این افراد یک پل مهم را در شمال بابل منفجر کردند و در اثر آن چند نیروهای امنیتی کشته شدند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، تروریست‌ها اذعان کردند که ۲۰۱۴ حمله‌ای تحت عنوان «نبرد الفاضلیه» به پل استراتژیک شمال بابل داشتند که بر اثر آن سه تن کشته و ۱۹ تن زخمی شدند. ارزش اقتصادی پل مذکور حدود ۱۸میلیارد تخمین زده شده است.

اخراج بیش از ۲۱ هزار پناهجو از استانبول

فرمانداری استانبول در یک ماه‌ونیم گذشته بیش از ۲۱ هزار پناهجو را از این شهر اخراج کرده است. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، مقامات ترکیه گفته‌اند ظرفیت استانبول پر شده و پناهجویانی که غیرقانونی در این شهر هستند باید از آن خارج شوند. ۱۶هزار و ۴۲۳پناهجو که غیرقانونی در استانبول به‌ سر می‌بردند به مراکز استرداد پناهجویان انتقال داده شده‌اند. فرمانداری استانبول اواخر جولای به شهروندان سوری ثبت‌نام نکرده قانونی ابلاغ کرد که بر اساس آن باید تا 20 اوت از آن شهر بروند والا به اجبار از شهر اخراج خواهند شد. این مهلت تا ۳۰ اکتبر تمدید شد.

 

ارسال نظر