کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۴۴

آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

ترکیه گام اول خود برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را آغاز کرده است. به‌گزارش آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با «مارک اسپر» همتای امریکایی، بر سر اجرای گام اول منطقه امن در شمال سوریه توافق کردند. گفته شده، قرار است هیات‌های نظامی دو طرف در آینده نزدیک درباره گام‌های بعدی منطقه امن در شرق فرات در آنکارا مذاکره کنند. دولت سوریه با اشغالگر خواندن ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

آغاز نهمین دور مذاکرات میان امریکا و طالبان

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه توییترش نوشته پنج‌شنبه نهمین دور مذاکرات صلح میان زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا و هیات نمایندگی طالبان در دوحه قطر آغاز شد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، مجاهد نوشته رهبری تیم مذاکره‌کننده طالبان را شیرمحمد عباس استانکزی برعهده دارد و از جانب امریکا خلیل‌زاد و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان، شرکت دارند. سخنگوی طالبان دلیل حضور نداشتن ملا عبدالغنی برادر رییس دفتر طالبان در قطر در این دور از مذاکرات ارایه نکرده است. انتظار می‌رود سند توافق بین دو طرف در این دور از مذاکرات نهایی شود.

حشد شعبی پهپاد ناشناس را هدف قرار داد

سازمان حشد شعبی عراق از هدف قرار گرفتن یک پهپاد جاسوسی ناشناس بر فراز یکی از مقرهای خود خبر داد. حشد شعبی اعلام کرده این پهپاد بر فراز مقر تیپ ۱۲ این سازمان واقع در کمربند امنیتی بغداد رصد و مورد هدف قرار گرفت. در پی وقوع انفجار در چند مقر و انبار مهمات حشد شعبی در یک ماه گذشته ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد شعبی اعلام کرد که دست امریکا پشت این رویدادهاست.

پنتاگون مرگ حمزه بن‌لادن را تایید کرد

وزیر دفاع امریکا مرگ حمزه بن‌لادن، فرزند و جانشین اسامه بن‌لادن، بنیانگذار گروه القاعده را تایید کرد. به‌گزارش فاکس‌نیوز، مارک اسپر ضمن تایید مرگ حمزه بن‌لادن از جزییات آن ابراز بی‌اطلاعی کرد. رسانه‌های امریکایی اوایل ماه اوت به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش دادند که حمزه بن‌لادن در جریان عملیاتی که ایالات متحده نیز در آن مشارکت داشته، کشته شده است. حمزه بن‌لادن که حدودا ۳۰ سال داشت، پانزدهمین فرزند اسامه بن‌لادن بود. بنیانگذار گروه القاعده ۲۰ فرزند داشت.

 

ارسال نظر