کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۰۰:۲۷:۲۷
کد خبر: ۱۵۰۹۹۱

کشته شدن ۳ سرباز پاکستانی در کشمیر

 اسلام‌آباد اعلام کرده سه سرباز پاکستانی در جریان تبادل آتش در مرز کشمیر کشته شده‌اند. دولت هند گزارش‌های منتشرشده در این باره را تکذیب کرده است. دولت هند که از 10روز پیش تاکنون تمام وسایل ارتباطی از جمله تلفن و اینترنت را در ایالت کشمیر قطع کرده، تصمیم تازه خود درباره حاکمیت کشمیر را یک مساله داخلی خوانده است. پیش از این عمران خان گفته بود که مردم پاکستان عزادار ‌«برادران کشمیری» خود هستند. نخست‌وزیر پاکستان با سفر به کشمیر تحت کنترل اسلام‌آباد در اوج تنش با هند، بار دیگر بر پشتیبانی خود از معترضان کشمیری علیه دولت هند تأکید کرده بود. هند خودمختاری کشمیر (منطقه مورد مناقشه با پاکستان) را لغو کرده است.

انتقال زاغه‌های مهمات عراق به خارج از شهرها

چند روز پس از وقوع انفجار در پایگاهی نظامی در جنوب بغداد، رسانه‌های عراقی از انفجار محدود دیگری در این پایگاه «هنگام پاکسازی بقایای انفجار قبلی» خبر داده‌اند؛ همزمان نخست‌وزیر عراق دستور خروج تمامی پایگاه‌های نظامی به بیرون از شهرها را صادر کرده است. به‌گزارش رویترز، عادل عبدالمهدی در جلسه شورای امنیت ملی با تأکید بر انجام تحقیقات درباره انفجار اخیر در پایگاه الصقر دستور داد برنامه انتقال زاغه‌های مهمات و پایگاه‌های نظامی به خارج از شهرها هر چه سریع‌تر تکمیل شود. شامگاه دوشنبه انفجاری در پایگاهی نظامی الصقر، در جنوب بغداد، روی داد که یک کشته و ۲۹ زخمی برجای گذاشت.

تسریع روند احداث نیروگاه اتمی ترکیه

رییس‌جمهوری ترکیه به منظور تسریع در روند طرح‌های مربوط به ساخت نیروگاه اتمی کشورش، حکمی مبنی بر مساعدت حداکثری از سوی نهادهای ذی ربط ترکیه را امضا کرده است. به‌گزارش اسپوتنیک، نیروگاه اتمی آکویو در جنوب ترکیه از سوی شرکت روس‌اتم در دست احداث است. ساخت واحد برق شماره یک نیروگاه اتمی «آکویو» آوریل 2018 آغاز شد. هزینه این پروژه نزدیک به 20 میلیارد دلار است.

شلیک ۷ موشک بالستیک از یمن به سوی عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک 7 فروند موشک «زلزال ـ ۱» به محل تجمع مزدوران سعودی در عسیر خبر داده است. به‌گزارش المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به جنبش انصارالله 7 فروند موشک «زلزال ـ ۱» به محل تجمع مزدوران سعودی در اطراف گذرگاه علب در عسیر شلیک کرد. این منبع گفت که در جریان این حمله موشکی شمار زیادی از مزدوران سعودی کشته و مجروح شدند.

 

ارسال نظر