کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۷۴۳

پایان بی‌نتیجه مذاکرات طالبان با امریکا

گروه طالبان اعلام کرده دور هشتم مذاکرات صلح افغانستان میان نمایندگان امریکا و این گروه، دوشنبه بدون نتیجه به پایان رسیده است. این در حالی است که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، پیشتر ابراز امیدواری کرده بود عید قربان آخرین عیدی باشد که افغانستان در جنگ به سر می‌برد. بااین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، گفته روند مذاکرات طولانی اخیر بدون نتیجه پایان یافته و مذاکرات ادامه خواهد داشت. دور هشتم مذاکرات در قطر آغاز و تا سه روز با گفت‌وگو میان دو طرف جریان داشت.

بارندگی‌ها در پاکستان  ۳۰ قربانی گرفت

تداوم بارندگی‎های شدید در مناطق مختلف پاکستان باعث کشته شدن 30تن و مصدوم شدن ده‌ها نفر دیگر شده است. به‌گزارش رسانه‌های پاکستانی، بارش بی‌وقفه باران در شهرهای مختلف ایالات خیبرپختونخوا، پنجاب و سند باعث سرازیر شدن آبندها و طغیان رودخانه‌ها و جان باختن 18نفر شد. بارندگی شدید در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان نیز باعث جان باختن 12نفر براثر برق گرفتگی شد. سازمان هواشناسی پاکستان وضعیت اضطراری اعلام کرده و هشدار داده است که مردم در آستانه تعطیلات عید قربان از رفتن به مناطق نزدیک رود یا سد خودداری کنند.

کاهش نرخ تورم در امارات

نرخ تورم در امارات متحده عربی طی ماه گذشته میلادی بیش از ۱.۴۹درصد کاهش یافت. به‌گزارش ایسنا، بانک مرکزی امارات متحده عربی در گزارشی اعلام کرد که نرخ تورم در ماه گذشته میلادی بیش از ۱.۴۹درصد کاهش یافت. بیشترین کاهش تورم مربوط به بخش مسکن و سوخت با بیش از ۵.۳درصد بود و همچنین بخش مواد غذایی بیش از ۱.۷درصد و حمل و نقل نیز بیش از ۱.۶درصد طی ماه گذشته کاهش داشت.

تعطیلی آخرین خط مسافربری پاکستان به هند

پاکستان با پایان دادن به فعالیت خط اتوبوس مسافربری لاهور به دهلی، آخرین مسیر حمل و نقل عمومی با هند را قطع کرد. به‌گزارش رسانه‌های پاکستانی، اسلام‌آباد دستور توقف رفت و آمد این خط اتوبوس مسافربری را که شش صبح هر روز از لاهور عازم دهلی می‌شد، صادر کرده است. اسلام‌آباد که از سلب اختیارات ویژه منطقه کشمیر از سوی دهلی به خشم آمده است، تاکید کرده، این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌کند.

 

ارسال نظر