کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۵۱

امضای توافق امریکا- طالبان پس از عید قربان

عضو دفتر طالبان در قطر تاکید کرد، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا پس از عید قربان به دوحه بازمی‌گردد و احتمالا توافق صلح پس از عید قربان امضا خواهد شد. به‌گزارش طلوع‌نیوز، ملا خیرالله خیرخواه، عضو ارشد طالبان گفته، امریکا و مذاکره‌کنندگان طالبان احتمالا توافق صلحی که مدت‌هاست انتظار آن می‌رود، پس از عید قربان امضا خواهند کرد. این عضو طالبان گفته، توافق صلح میان امریکا و طالبان در حضور نمایندگان سازمان ملل، سازمان کشورهای اسلامی و منطقه‌ای به امضا خواهد رسید. خلیل‌زاد هفته گذشته پس از قطر عازم هند شد و به نروژ رفت و درباره صلح افغانستان با وزیر خارجه اسلو رایزنی کرد.

ابراز نگرانی امارات نسبت به تنش‌های عدن

امارات با صدور بیانیه‌ای نسبت به ادامه درگیری‌های مسلحانه در عدن ابراز نگرانی کرده است. به‌گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، عبدالله بن زاید آل‌نهیان وزیر خارجه امارات، بر لزوم متمرکز کردن تلاش تمامی طرف‌ها بر جبهه اصلی و مقابله با انصارالله یمن تأکید کرده است. او خواهان مذاکره مسوولانه و جدی برای پایان دادن به اختلافات و تلاش برای وحدت در این مرحله حساس و حفظ امنیت و ثبات شده است. گفته شده، درگیری‌ها میان نیروهای موسوم به کمربند امنیتی مورد حمایت امارات و گارد ریاست‌جمهوری مستعفی یمن در عدن همچنان ادامه دارد.

ورود محموله سلاح امریکایی به سوریه

محموله بزرگ سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیکی امریکا شنبه از کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد. به‌گزارش اسپوتنیک، بیش از ۲۰۰ کامیون با پلاک اربیل و حامل سلاح‌ و تجهیزات نظامی و لجستیکی امریکا برای تحویل به نیروهای سوریه دموکراتیک وارد شمال شرق سوریه شدند. این محموله همزمان با استقرار نیروهای ترکیه در مرزهای سوریه وارد این کشور شده است.

آغاز استخراج ٩ معدن در هرات

استخراج ٩ معدن در ولایت هرات پس از مدتی تاخیر از سر گرفته شد. ارزش مجموعی این پروژه به بیش از ٢٣ میلیون دلار می‌رسد. به‌گزارش روزنامه ودصام، مسوولان اتحادیه استخراج و پرداخت سنگ مرمر با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این پروژه و لزوم جذب مشتریان خارجی اعلام کرده‌اند دولت افغانستان مکلف است تا آنان را در بخش استخراج معادن کمک کند. گفته شده، قراردادهای بیشتری در بخش استخراج معادن سنگ مرمر امضا خواهد شد.

 

ارسال نظر