کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۷۸

ده‌ها کشته و زخمی در حمله انتحاری غرب کابل

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در محوطه بیرونی مرکز پلیس افغانستان در کابل دست‌کم ۱۸ کشته بر جای گذاشت و ۹۵ تن را زخمی کرد. به‌گزارش یورونیوز، احتمال افزایش آمار جان‌باختگان عمدتا غیرنظامی این حمله وجود دارد. گفته شده، انفجار چهارشنبه زمانی روی داد که یک خودرو در ایست بازرسی بیرون مرکز متوقف شد. طالبان مسوولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

ترکیه وب‌سایت‌های منتقد دولت را مسدود کرد

دادگاهی در ترکیه با صدور حکمی فعالیت ۱۳۶ وب‌سایت و حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی را که عمدتا متعلق به سازمان‌ها و افراد منتقد رییس‌جمهوری این کشور بوده، ممنوع کرد. به‌گزارش رویترز، منتقدان رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه می‌گویند که دولت او دموکراسی و حقوق بشر را در ترکیه ویران کرده، اما دولت این کشور این امر را انکار کرده و مدعی است که به‌ویژه در مورد کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ با تهدید علیه امنیت ملی خود مبارزه کرده است.

عربستان در پی اخراج پزشکان پاکستانی است

پس از تشدید وضعیت اسفناک کارگران پاکستانی در عربستان و اعتراض به بدرفتاری و نقض حقوق این افراد از سوی کارفرمایان عرب، نه‌تنها این معضل حل نشد بلکه اکنون زمزمه‌هایی از تلاش سعودی‌ها برای اخراج پزشکان و جراحان متخصص پاکستانی به گوش می‌رسد. در سال‌های اخیر صدها نفر از اتباع و کارگران پاکستانی در عربستان سعودی با مشکلاتی از قبیل پرداخت نشدن دستمزد، سوءاستفاده، اخراج و بد رفتاری از سوی کارفرمایشان روبرو هستند.

گشت نیروهای امریکایی در موصل

گروهی از نیروهای نظامی امریکا در اقدامی کم‌سابقه در موصل مرکز استان نینوا گشت‌زنی کرده‌اند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، از زمستان گذشته تاکنون این نخستین‌بار است که امریکایی‌ها به چنین کاری در موصل دست می‎زنند. این منابع گفته‌ند که نیروهای امریکایی پس از گشت نزدیک به یک ساعته در این منطقه به مراکز خود در کاخ ریاست‌جمهوری شهر بازگشتند.

 

 

ارسال نظر