کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۳۰۵

آغاز عملیات جدید عراق علیه داعش

عراق از مرحله سوم عملیات «اراده پیروزی» برای از بین بردن داعش در استان‌های دیالی و نینوا خبر داده است. به‌گزارش القدس‌العربی، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، برای نظارت بر مرحله سوم این عملیات وارد مقر فرماندهی عملیات دیالی شد. حشد شعبی عراق اعلام کرده نیروهای حشد و ارتش با کمک نیروی هوایی عراق امروز عملیات اراده پیروزی را برای پاکسازی روستاهای شمال جلولاء، شمال المقدادیه و مناطق جنوب موصل، رشته‌کوه‌های عطشانه و بادوش برای پایان دادن به تهدید داعش آغاز کردند.

30 مسافر در سمنگان افغانستان ربوده شدند

مقام‎های محلی در سمنگان اعلام کردند گروه طالبان ۳۰ مسافر را در مسیر شهرستان خرم سارباغ این استان ربودند. عضو شورای ولایتی سمنگان گفته این افراد زمانی ربوده شدند که از مرکز شهر« ایبک» عازم شهرستان خرم سارباغ بودند. در میان افراد ربوده شده، دو مقام بلندپایه دولتی نیز حضور دارند. بر اساس گزارش‌های دریافتی با وساطت بزرگان محلی شماری از این افراد آزاد شدند. در افغانستان کلام بزرگان محلی از قوانین ملی نافذتر است.

ادعاهای واهی وزیر کشور بحرین

وزیر کشور بحرین مدعی شده که برخی کشورهای منطقه به‌دنبال ایجاد فتنه و هرج و مرج در بحرین هستند اما تلاش‌های آنان ناکام می‌ماند چون وحدت و وفاداری ملت بحرین به پادشاه این کشور سدی در برابر این تلاش‌ها خواهد بود. به‌گزارش الخلیج، راشد بن عبدالله آل‌خلیفه با طرح ادعای دخالت‌های قطر و ایران در امور بحرین گفته: اگر ایران شیعیان بحرین را هدف قرار داده است، قطر هر دو فرقه (شیعه و اهل سنت) را هدف قرار داده است. این در حالی است که ایران همواره تلاش‌های فراوانی برای ایجاد صلح و ثبات و امنیت در منطقه کرده و اخیرا به منظور حل بحران‌های منطقه وزیر خارجه کشورمان پیشنهاد امضای معاهده عدم تعرض به همسایگان را مطرح کرد.

شروع عملیات ترکیه علیه کردها در سوریه

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، اعلام کرده صبر آنکارا به پایان رسیده و عملیات نظامی در شمال سوریه را آغاز خواهد کرد. گفته می‌شود امریکا و روسیه نیز در جریان این عملیات قرار گرفته‌اند. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، فصل جدیدی از بحران سوریه آغاز شده است. اردوغان گفته به زودی عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه آغاز می‌شود. خبر عملیات نیروهای نظامی ترکیه در شمال سوریه پس از شکست گفت‌وگوهای بین ترکیه و امریکا بر سر ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه نیز اعلام شده بود.

 

ارسال نظر