کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۴:۳۵
کد خبر: ۱۵۰۲۱۳

رشد اقتصادی ترکیه منفی می‌شود

موسسه رتبه‌بندی «اس‌اندپی» پیش‌بینی کرد اقتصاد ترکیه رشد منفی را تجربه کند. به‌گزارش آناتولی، موسسه رتبه‌بندی اس‌اندپی در گزارش جدید خود از اقتصاد ترکیه اعلام کرد که رتبه ارزی بلندمدت این کشور را بدون تغییر نسبت به گذشته در سطح «B+» حفظ کرده است اما رتبه اعتباری کوتاه‌مدت و کوتاه‌مدت ارزی این کشور به «B» تقلیل پیدا کرده‌اند. این موسسه اعلام کرده با وجود نبود یک رویکرد فعال، اقتصاد ترکیه و سیستم بانکی آن امسال و سال‌آینده با چالش‌های منفی زیادی مواجه خواهد شد و کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی امریکا به تشدید این مشکلات دامن خواهد زد.

سوم اوت روز نسل‌کشی ایزدی‌ها نام گرفت

دولت اقلیم کردستان، در پنجمین سال تاخت و تاز داعش به ارتفاعات سنجار در شمال عراق، سوم اوت را روز «نسل‌کشی اقلیت‌های مذهبی» نامید. شورای مرکزی ایزدی‌ها خواهان روزی جهانی به این مناسبت است. هنوز ۳۰۰۰ ایزدی ناپدید هستند. به‌گزارش خبرگزاری المان، هم‌زمان مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، اعلام کرده اربیل به ایزدی‌ها برای بازگشت به سنجار و دریافت غرامت کمک می‌کند. این در حالی است که ایزدی‌ها و کنشگران مدنی شکایت می‌کنند که بخش بزرگی از منطقه هنوز قابل سکونت نیست.

تجهیز میلیاردی نیروی دریایی عربستان

عربستان برای خرید تسلیحاتی از امریکا میلیاردها دلار هزینه کرده اما حتی نیروی دریایی امریکا نیز برخی از این تجهیزات را به‌دلیل غیرقابل اطمینان بودن آنها به کار نمی‌گیرد؛ تجهیزاتی که می‌توانند نیروی دریایی عربستان را با مشکلات زیادی مواجه کند. به‌گزارش ایسنا، نیروی دریایی عربستان از ۲۰۰۸ برنامه‌ریزی کرده تا ۲۰ میلیارد دلار در پروژه گسترش نیروی دریایی خود سرمایه‌گذاری کند.

مقام سابق اماراتی: جنگ یمن تمام شده است

عبدالخالق عبدالله مشاور سابق ولیعهد ابوظبی و از شخصیت‌های آکادمیک‌ امارات گفته «جنگ یمن از نظر امارات پایان یافته و توقف رسمی آن باقی مانده است.» به‌گزارش الجزیره، این اظهارات پرسش‌های جدی را درباره تغییر موضع سیاسی و نظامی ابوظبی مطرح کرده است، به‌ویژه اینکه امارات در کنار عربستان ستون فقرات ائتلاف عربی را تشکیل می‌دهد که از مارس ۲۰۱۵، در یمن دست به عملیات نظامی می‌زند. امارات خروج نیروهایش از یمن را تکذیب و تاکید کرده، کاهش نیروهایش در راستای عملیات استقرار مجدد نیروهای حافظ صلح بوده است.

 

ارسال نظر