کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۹۴۷

ده‌ها کشته در حمله طالبان به اتوبوسی در هرات

در اثر حمله طالبان به یک اتوبوس در مسیر قندهار به هرات دست‌کم ۳۴ نفر کشته شده‌اند. افزون بر آن ده نفر دیگر از مسافران این اتوبوس نیز در اثر این انفجار مجروح شده‌اند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از انفجار اخیر در کابل، خبر از حمله به یک اتوبوس مسافربری در جاده قندهار به هرات منتشر شده است. همه کسانی که در اثر این انفجار کشته و مجروح شده‌اند، غیرنظامی بوده‌اند.

شهادت متهم ۱۱سپتامبر علیه عربستان

متهم اصلی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ امریکا اعلام آمادگی کرده است که اگر دولت امریکا به‌دنبال اعدام او نباشد، حاضر است در پرونده دادخواست خانواده‌های قربانیان علیه دولت عربستان شهادت بدهد. به‎گزارش رویترز، در جریان حمله به ساختمان پنتاگون و برج‌های دوقلو حدود سه هزار نفر کشته و تقریبا دو برابر این تعداد نیز زخمی شدند. شیخ محمد در زندان گوانتانامو بازداشت است.

پاکستان قوانین ضدپولشویی را سخت‌تر می‎کند

دولت پاکستان در راستای عمل به تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ضمن اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر در بحث مبارزه با پولشویی، روند شناسایی و بازداشت متخلفان مالی را تشدید کرده است. به‌گزارش رسانه‌های پاکستان، هرگونه حمل‌ونقل یا استفاده از ارز بالای ۱۰هزار دلار ملزم به دریافت مجوز از بانک مرکزی پاکستان است و در صورت تخلف حکم ۱۰سال حبس با اعمال شاقه و ۳۰ هزار دلار جریمه علیه متخلفان صادر خواهد شد. فرآیند شناسایی و بازداشت گروه‌های متهم به فعالیت‌های غیرقانونی نیز تشدید شده است.

تعطیلی اندیشکده نزدیک به ریاض در واشنگتن

رییس مرکز “الموسسه العربیه “ که مقر آن در واشنگتن قرار دارد، اعلام کرد، به‌دلیل اختلافات موجود میان تامین‌کنندگان بودجه، این مرکز فعالیت‌هایش را متوقف می‌کند. به‌گزارش الجزیره، علی الشهابی که ریاست مرکز را برعهده دارد گفته اعضای هیات‌مدیره تصمیم گرفتند این مرکز را تعطیل کنند. الشهابی در پی قتل جمال خاشقجی، به‌دلیل دفاع از ولیعهد عربستان به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 

ارسال نظر