کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۱:۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۴۹۸۵۷

ادامه فروش تسلیحات امریکا به عربستان

سنای امریکا نتوانست وتوی رییس‎جمهوری درخصوص منع فروش تسلیحات به عربستان سعودی را لغو کند. به‌گزارش دویچه‌وله، نمایندگان مجلس سنا برای لغو وتوی دونالد ترامپ سه بار رای‌گیری کردند که در نهایت بیش از ۴۶ سناتور با رد وتوی ترامپ موافقت نکردند. برای رد وتوی رییس‌جمهوری باید

 دو سوم نمایندگان مجلس سنا به آن رای دهند. بدین‌ترتیب سنا موفق نشد به آرای مورد نیاز برای باطل کردن وتوی ترامپ دست یابد. پیش‌تر ترامپ قطعنامه‌های مجلس نمایندگان و سنا را برای منع فروش تسلیحات به عربستان وتو کرده بود.

کاهش ارزش دلار در افغانستان

با گذشت چند روز از کارزار تبلیغاتی چهارمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، ارزش دلار در بازار ارز این کشور، سیر نزولی به خود گرفت. صرافان در کابل می‌گویند تزریق دلار از سوی ستادهای انتخاباتی به بازار ارز، باعث پایین آمدن ارزش دلار شده است. گرچه بانک مرکزی افغانستان برای جلوگیری از سقوط پول ملی، هفته‌ای 20 تا 30میلیون دلار به بازار ارز این کشور تزریق می‌کند صرافان در کابل اعتقاد دارند کاسته شدن ارزش دلار در ایام انتخاباتی، فقط متوجه ستاد نامزدها است.

حاکم دوبی همسرش را  به دادگاه ‌برد

شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم حاکم دوبی و یکی از ثروتمندترین و با نفوذترین حکام خاورمیانه، همسرش را در لندن به دادگاه ‌برد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، جلسه استماع دادگاه با شکایت شیخ محمد از شاهدخت هیا بر سر نگهداری و حضانت دو فرزند آنها تشکیل شد. هیا یکی از همسران شیخ محمد آل‌مکتوم، چند ماه پیش به همراه فرزندانش از دوبی گریخت. گفته می‌شود او از بیم جانش در لندن مخفی شده است. حاکمان و خاندان سلطنتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تلاش می‌کنند زندگی شخصی خود را تا حد ممکن از رسانه‌ها دور نگه دارند.

اقدام تشویقی ترکیه برای بازگرداندن آوارگان سوری

در راستای تکمیل رویکرد جدید ترکیه برای تشویق آوارگان سوری ساکن ترکیه جهت بازگشت به کشورشان، استان غازی‌آنتپ قصد دارد به آوارگان سوری اجازه دهد در تعطیلات اعیاد سالانه (عید فطر و قربان) به کشورشان سفر کنند. به‌گزارش القدس‌العربی، انتظار می‌رود استان غازی‌آنتپ پس از عید قربان گذرگاه قرقمیش روبروی گذرگاه جرابلس واقع در مرز با سوریه را باز کند چرا که سوری‌های ساکن ترکیه در سال میانگین دو مرتبه به کشورشان سفر می‌کنند. ترکیه در هفته‌های اخیر تلاش سازماندهی‌شده‌ای را برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان آغاز کرده است.

 

ارسال نظر