کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۸۷

اعدام سه مرد در بحرین

سه نفر در بحرین اعدام شدند. دو تن از آنان از اعضای گروه‌های شیعه بودند که به اتهام فعالیت‌های تروریستی محکوم شده بودند. سازمان‌های حقوق بشری مسوولان بحرین را به گرفتن اعترافات تحت شکنجه از محکومان متهم کرده‌اند. بنا به گزارش سازمان‌های حقوق بشری، احمد الملالی ۲۵ساله و علی العرب ۲۴ساله از متهمانی بودند که حکم اعدام آنها به اجرا گذاشته شده است.

عربستان مانع ورود کامیون‌های ترکیه می‌شود

دولت عربستان سعودی از حدود یک ماه پیش به بهانه‌های مختلف از ورود بیش از ۸۰ کامیون ترک به خاک خود ممانعت می‌کند. به‌گزارش حریت، وزارت بازرگانی ترکیه از تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای حل‌وفصل این موضوع خبر داده اما بخش خصوصی اقدام ریاض را عامدانه و در جهت تخریب روابط بازرگانی دو کشور قلمداد می‌کند.

رفع مصونیت از نمایندگان متهم به فساد در عراق

منابع آگاه از آمادگی پارلمان عراق برای رفع مصونیت از نمایندگان متهم به فساد و رسوایی خبر دادند. به‌گزارش الصباح، محمد الغزی معاون رییس کمیسیون حقوقی پارلمان عراق گفته پارلمان برای لغو مصونیت نمایندگان متهم به فساد و رسوایی آماده می‌شود. این مقام عراقی گفته افرادی عضو پارلمان شده و در دولت‌های قبلی نیز مناصب اجرایی داشته‌اند که متهم به فساد هستند و پارلمان باید مصونیت آنها را هم لغو کند. بیش از ۳۰ نماینده متهم به فساد و رسوایی هستند.

لغو محکومیت ۹ دانشگاهی در ترکیه

دادگاه قانون اساسی ترکیه پس از رسیدگی به فرجام‌خواهی ۹ نفر از امضاکنندگان «طومار صلح» در ترکیه اعلام کرد، آنها به ناحق به تبلیغ تروریسم محکوم شده‌اند. به‌گزارش آناتولی، قرار است محاکمه این افراد از نو برگزار شود. سال ۲۰۱۶ بیش از ۲هزار روشنفکر و دانشگاهی از ترکیه و سایر کشورها با امضای طوماری از رویکرد دولت ترکیه در رویارویی با ‌پ‌ک‌ک انتقاد کردند. از آن زمان ۲۰۳ تن از امضاکنندگان به جرم تبلیغ تروریسم محکوم شناخته شده‌اند.

طالبان مذاکره مستقیم با کابل را رد کرد

طالبان یکشنبه اعلام کرد که حاضر نیست با دولت افغانستان بطور مستقیم مذاکره کند.‌ به‌گزارش یورونیوز، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته مذاکرات بین‌الافغانی تنها پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز خواهد شد. این سخنان واکنشی به خبر برگزاری مذاکرات قریب‌الوقوع میان دو طرف است. عبدالسلام رحیمی وزیر امور صلح افغانستان، گفته بود مذاکرات مستقیم تا دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر