کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۹۷

آغاز ساخت خط‌آهن افغانستان- ترکمنستان

ساخت خط‌آهن ۳۰کیلومتری که بندر «اقینه» افغانستان را به «اندخوی» ترکمنستان وصل می‌کند، کلید خورد. به‌گزارش خبرگزاری طلوع، وزیر موقت راه و ترابری افغانستان گفته اجرای این پروژه 30کیلومتری، ۳۰ میلیون دلار هزینه دارد. مقامات افغانستان و ترکمنستان فوریه سال جاری یادداشت تفاهم ساخت راه‌آهن را امضا کردند. ساخت این خط‌آهن با هزینه ترکمنستان و با استفاده از منابع انسانی و تجهیزات این کشور انجام می‌شود.

گسترش همکاری نظامی مالزی و ترکیه

مالزی درصدد گسترش همکاری‌های نظامی با ترکیه از طریق وارد کردن فناوری‌های دفاعی از آنکارا به کوالالامپور و تولیدات محصولات دفاعی بومی است. رسانه مالزیایی سان‌دیلی با اشاره به سفر ماهاتیر محمد نخست‌وزیر این کشور، به ترکیه نوشته دولت مالزی درصدد است تا برخی از نیازهای دفاعی خود را از آنکارا تهیه کند که این امر منوط به آن است که ترکیه با انتقال دانش و فناوری‌های مرتبط نظامی به مالزی موافقت کند.

منع زائران کنگویی از ورود به خاک عربستان

مسوولان عربستانی از ورود زائران و حتی مسافران کنگویی به خاک این کشور از بیم اشاعه ویروس ایبولا در خلال موسم حج ممانعت به عمل آوردند. وزارت خارجه عربستان گفته تصمیم برای ممانعت از ورود اتباع کنگویی به خاک عربستان پس از آن گرفته شده که سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته نسبت به شیوع دوباره ویروس ایبولا حالت فوق‌العاده بین‌المللی اعلام کرد. به‌گفته مقام‌های سعودی، اعطای روادید به افرادی که از جمهوری دموکراتیک کنگو می‌آیند، برای محافظت از سلامتی حجاج متوقف شده است.

ترور کارمند ریاست امنیت ملی کابل

یک کارمند ریاست امنیت ملی افغانستان صبح روز شنبه هنگام عزیمت به کابل ترور شد. سخنگوی استاندار پروان گفته: یک کارمند امنیت ملی کابل شنبه توسط دو موتور سوار در منطقه «دو سرکه» ترور شد. شهروندان کابل از تشدید حملات و ناامنی در این کلان‌شهر نگران هستند .

 

ارسال نظر