کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۰۵

تظاهرات علیه عمران‌خان در پاکستان

چندین حزب اصلی مخالف دولت پاکستان با برپایی تجمعات اعتراضی در شهرهای سراسر این کشور دولت عمران‌خان را به از بین بردن اقتصاد پاکستان و تلاش برای سرکوب و ساکت کردن مخالفانش متهم کردند. به‌گزارش ایسنا، این اعتراض‌ها با عنوان «روز سیاه» یک سال بعد از آنکه حزب تحریک انصاف پاکستان متعلق به عمران‌خان در انتخابات پیروز شد و به قدرت رسید اتفاق می‌افتد. در این مدت مشکلات اقتصادی پاکستان افزایش یافته و نارضایتی‌ها علیه دولت بیشتر شده است.

لغو  روادید جمهوری آذربایجان برای ترکیه‌ای‌ها

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از لغو روادید برای سفر اتباع ترکیه به این کشور خبر داده است. بر این اساس، اتباع ترکیه از اول سپتامبر سال جاری می‌توانند بدون دریافت روادید به جمهوری آذربایجان سفر و به مدت 30 روز در این کشور اقامت کنند. آنکارا از 2007 به طور یکجانبه روادید اتباع جمهوری آذربایجان برای سفر به ترکیه را لغو کرده است. روسیه نیز اخیرا دریافت روادید برای برخی از شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه عادی هستند را لغو کرده است.

دیدار ژنرال امریکایی  با غنی و عبدالله

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا پنجشنبه در کابل با اشرف‌غنی رییس‌جمهور، و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، دیدار کرد. دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده دو طرف در خصوص مبارزه با تروریسم، صلح و ثبات افغانستان و اهمیت منافع مشترک به عنوان اساس مناسبات میان دو کشور گفت‌وگو کردند. ژوزف دانفورد در حالی به کابل رفته که سخنان اخیر ترامپ واکنش‌های گسترده داشت. ترامپ گفته بود امریکا می‌تواند در یک هفته به جنگ افغانستان پایان دهد اما به‌خاطر جان انسان‌ها این کار را نمی‌کند. او همچنین مدعی شده اگر بخواهد پیروز این نبرد باشد افغانستان از کره‌زمین محو خواهد شد.

تدابیر شدید ترکیه علیه آوارگان سوری

مقامات ترکیه در ماه میلادی گذشته تعدادی از آوارگان سوری را از این کشور اخراج کردند. به‌گزارش رویترز، دست‌کم ۴۵۰۰ سوری اخیرا به سوریه بازگشته‌اند. اقدامات سختگیرانه آنکارا پس از درگیری‌هایی در استانبول اتخاذ می‌شود که در جریان آن تعدادی از شهروندان ترکیه‌ای به فروشگاه‌های سوری حمله کردند. ترکیه‌ای‌ها معتقدند که سوری‌ها مشاغلشان را اشغال کرده‌اند آن هم در زمانی که ترکیه با رکود اقتصادی مواجه است. بیشتر سوری‌ها در استان‌های جنوبی زندگی می‌کنند اما استانبول میزبان تعداد بیشتری از آنهاست.

 

 

ارسال نظر