توقیف یک کشتی روسی در اوکراین و هشدار مسکو

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۰۰

گروه جهان| اوکراین یک نفت‌کش روسی را در ایالت اودسا توقیف کرده است. گفته شده این کشتی در جریان بازداشت کشتی‌های نظامی اوکراینی توسط روسیه در تنگه کرچ شرکت داشته است. روسیه نسبت به گروگان‌گیری هشدار داده است.

به‌گزارش دویچه‌وله، سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اوکراین پنجشنبه از توقیف نفت‌کش

«نیکا اسپیریت» در ایالت اودسا خبر داده است. علت توقیف کشتی‌ روسی، شرکت آن در عملیات حمله به کشتی‌های اوکراینی در نوامبر گذشته اعلام شده است. نیکا اسپیریت آن زمان «نیما» نام داشته و اکنون پس از تغییر رنگ تغییر نام هم داده است. از قرار معلوم، این موضوع بر اساس شماره‌ای که سازمان بین‌المللی کشتی‌رانی برای این کشتی تعیین کرده برملا شده است. نوامبر گذشته نیروهای ویژه روسیه به چند کشتی نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه تیراندازی و آنها را توقیف کردند. شماری از خدمه کشتی‌ها نیز دستگیر شدند.

وزارت خارجه روسیه تهدید کرده اگر شهروندان روسیه گروگان گرفته شده باشند، اوکراین باید در انتظار پیامدهای آن باشد. این وزارتخانه گفته گام‌های بعدی اوکراین در این رابطه را رصد می‌کند و واکنش مناسب نشان خواهد داد.  شبه‌جزیره کریمه مارس ۲۰۱۴ در پی یک همه‌پرسی به روسیه پیوست. دولت اوکراین و کشورهای غربی این اقدام را الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه می‌خوانند. اتحادیه اروپا و امریکا برای بازگرداندن کریمه به اوکراین روسیه را تحریم کرده‌اند.

 

ارسال نظر