کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۲۵۵

کاهش رشد اقتصادی عربستان

رشد اقتصادی عربستان به 1.9 درصد کاهش خواهد یافت. به‌گزارش ایسنا، صندوق بین‌المللی پول در ارزیابی جدید خود از وضعیت اقتصادی عربستان اعلام کرده رشد بخش نفتی عربستان در سال 2019 به 0.9 درصد کاهش خواهد یافت و این مساله باعث خواهد شد رشد اقتصادی این کشور در سال 2019 با کاهش 0.3 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.9 درصد برسد. با این حال پیش‌بینی شده سال آینده رشد اقتصادی عربستان به لطف افزایش قیمت نفت به 3 درصد برسد. 79 درصد کل حجم صادرات عربستان را نفت و فرآورده‌های آن تشکیل می‌دهند.

توافقنامه‌های همکاری امارات و چین

ولیعهد ابوظبی در دیدار با رییس‌جمهوری چین در پکن توافقنامه‌هایی با هدف تقویت روابط امضا کرد. به‌گزارش اسکای‌نیوز، محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، و شی‌ جین‌پینگ رییس‌جمهوری چین دوشنبه تعدادی یادداشت تفاهم و توافقنامه همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف با هدف تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور امضا کردند. دو طرف توافقنامه همکاری نظامی با هدف توسعه همکاری و ایجاد چارچوب روابط میان دو کشور در زمینه نظامی نیز امضا کردند. همچنین توافقنامه‌های دیگری در زمینه‌ نهادهای آموزشی، گفت‌وگوی استراتژیک، آموزش و تبادل تجارب به امضا رساندند.

جنگ افغانستان راه‌حل نظامی ندارد

نخست‌وزیر پاکستان پیش از دیدارش با دونالد ترامپ تأکید کرد که جنگ افغانستان راه‌حل نظامی ندارد. به‌گزارش طلوع‌نیوز، عمران‌خان گفته که در دیدارش با ترامپ درباره این دیدگاه که جنگ افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، با او گفت‌وگو خواهد کرد. عمران‌خان شنبه در یک سفر رسمی سه روزه به واشنگتن رفته است. تلاش برای رفع اختلافات با دولت امریکا و از میان بردن بحران بی‌اعتمادی میان دو کشور از مهم‌ترین اولویت‌های عمران‌خان در این سفر اعلام شده است.

عقب‌نشینی ائتلاف امریکایی از الرطبه عراق

یک مقام عراقی گفته نیروهای ائتلاف امریکایی به طور غیرمنتظره از پایگاه الرطبه واقع در غرب عراق عقب‌نشینی کردند. به‌گزارش ایرنا، این مقام عراقی با هشدار نسبت به تعرض عناصر داعش به الرطبه گفته نیروهای عراقی از علت این عقب‌نشینی غیرمنتظره اطلاعی ندارند. او از فرمانده کل نیروهای مسلح و مسوولان پرونده امنیتی عملیات مشترک عراق خواسته برای تقویت نیروهای مستقر در الرطبه و جلوگیری از ایجاد شکاف امنیتی در این شهر، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

 

ارسال نظر