کابینه ژاپن پس از انتخابات آتی ترمیم می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۱:۴۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۸۹۸۱

گروه جهان|«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن پس از بررسی نتایج انتخابات ۲۱ جولای مجلس علیا قصد دارد در اوایل سپتامبر کابینه خود را ترمیم کند. به‌گزارش روزنامه مایینیچی‌دیلی، آبه شینزو پس از انتخابات یک‌شنبه (فردا) برنامه کاری فشرده‌ای در داخل و خارج خواهد داشت. آبه ششم و نهم اوت در مراسم یادبود قربانیان بمباران‌های اتمی هیروشیما و ناکازاکی شرکت می‌کند. او همچنین ۱۵ اوت در مراسم یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم حضور خواهد داشت. نخست‌وزیر ژاپن اواخر اوت در نشست گروه هفت در فرانسه شرکت خواهد کرد. گفته شده در همان زمان و پیش از آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر سپتامبر ترمیم کابینه را تکمیل خواهد کرد.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که حزب حاکم لیبرال دموکرات به رهبری آبه پس از ائتلاف با کومیتو می‌تواند بیش از 63کرسی از 124کرسی موجود را تصاحب کند. گفته شده، این دو حزب در ائتلاف با یکدیگر می‌توانند 77 کرسی به دست آورند. انتخابات مجلس اعیان هر سه سال برگزار شده که مدت فعالیت اعضای این مجلس برای 6 سال تعیین شده است. حزب لیبرال دموکرات در سال 2013 میلادی با قاطعیت پیروز انتخابات شد اما نتایج انتخابات در سال 2016 میلادی از کاهش محبوبیت این حزب حکایت داشت.

آبه شینزو اخیرا درخواست خود برای بازبینی قانون اساسی پس از جنگ ژاپن به منظور مشروعیت بخشی بیشتر به نیروهای دفاع از خود این کشور (که همان ارتش ژاپن است) را مطرح کرده است. او برای تحقق این هدف به اکثریت کرسی‌های پارلمان نیاز دارد.

 

ارسال نظر