کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۰:۵۱:۰۳
کد خبر: ۱۴۸۸۰۵

9 کشته در انفجار بمب در افغانستان

در پی انفجار بمب کنارجاده‌ای در شهرستان خاکریز ولایت قندهار افغانستان ۹ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۱۸تن دیگر زخمی شدند. به‌گزارش ایسنا، والی ولایت قندهار افغانستان گفته بر اثر انفجار بمب کنارجاده‌ای در روستای درزاب شهرستان خاکریز هنگام عبور خودروی حامل غیرنظامیان، ۹ نفر جان خود را از دست داده و ۱۸تن دیگر زخمی شدند.

کانادا مسوول هدایت آموزش‌های ناتو در عراق

دبیرکل ناتو اعلام کرده کانادا به هدایت ماموریت آموزشی ناتو در عراق به مدت یک سال دیگر ادامه خواهد داد. به‌گزارش الیوم السابع، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، در کنفرانس خبری با جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، گفته اوتاوا به هدایت ماموریت آموزشی ناتو در عراق به مدت یک سال دیگر ادامه خواهد داد.

تغییر نام یکی از خیابان‌های ترکیه به «شهید مرسی»

شهرداری شهر سیواس ترکیه از تغییر نام خیابان استقلال به خیابان «شهید محمد مرسی» خبر داد. به‌گزارش رای‌الیوم، در سومین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه، شهرداری نام یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها را به خیابان شهید محمد مرسی (رییس‌جمهوری پیشین مصر) تغییر داد. سیواس از قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی ترکیه است که دارای بیشترین آثار تاریخی   همچنین چشمه‌های معدنی است.

بغداد ۳۳ کودک داعشی را به روسیه تحویل داد

عراق ۳۳ کودک زنان روسی عضو داعش را به این کشور تحویل داده است. وزارت خارجه عراق از کشورهای جهان خواسته زنان و کودکان تبعه خود که عضو داعش بوده و دوره محکومیت خود را در عراق گذرانده‌اند، تحویل بگیرند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، این وزارت‌خانه علام کرده از طریق بخش حقوقی پرونده بازگرداندن کودکان داعش به کشورشان را با نهادهای ذی‌ربط یعنی شورای عالی قضایی، وزارت دادگستری و سازمان‌های امنیتی پیگیری می‌کند.

باز شدن دالان هوایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان

پس از نزدیک به 5 ماه کشمکش که منجر به ممنوعیت پروازهای افغانستان از فضای پاکستان به دهلی نو شده بود، این محدودیت رفع شد. به‌گفته مقامات کابل، محدودیت‌های اعمال شده از سوی پاکستان در ماه‌های گذشته، نزدیک به ۳۰میلیون دلار به هوانوردی افغانستان ضرر وارد کرده است. محدودیت پروازی از دالان هوایی پاکستان به دهلی نو از زمانی ایجاد شد که هواپیماهای هندی به مواضع گروه تروریستی «جیش محمد» در خاک پاکستان حمله کردند.

 

ارسال نظر