کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۴:۴۱
کد خبر: ۱۴۸۷۱۷

افتتاح بزرگ‌ترین پایگاه گارد ساحلی قطر

مقام‌های ارشد قطر با حضور در مراسمی از افتتاح بزرگ‌ترین پایگاه گارد دریایی این کشور در خلیج فارس خبر دادند. به‌گزارش فرانس۲۴، پایگاه دریایی «الضعاین» به مساحت بیش از ۶۰۰هزار مترمربع در نزدیکی دوحه واقع شده و طبق اعلام وزارت کشور قطر، «تأمین امنیت آب‌های ساحلی و مرزی» این کشور را بر عهده دارد. مراسم افتتاح این پایگاه با حضور ناصر بن خلیفه آل‌ثانی نخست‌وزیر قطر، و همچنین جیم مالوی فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا، در بحرین، برگزار شد.

رزمایش مشترک عربستان  و امریکا

رزمایش مشترک «فرمانده غیور ۲۰۱۹» با حضور نیروهای زمینی عربستان و امریکا در مرکز تمرین اصلی شهرک نظامی ملک خالد در شمال عربستان آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت. به‌گزارش خبرگزاری واس، این رزمایش در امتداد تمرین‌های مشترک میان نیروهای زمینی دو کشور برگزار می‌شود. هدف از این رزمایش تقویت همکاری نظامی مشترک دو کشور و تبادل مهارت‌ها و مفاهیم و همچنین بالا بردن سطح آمادگی برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای عنوان شده است.

شرایط بد اقتصادی مهاجران بازگشته به افغانستان

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و بانک جهانی اعلام کرده‌اند مهاجران افغان که در جریان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به کشورشان برگشته‌اند، در شرایط بد اقتصادی به‌سر می‌برند. به‌گزارش خبرگزاری طلوع، مهاجران بازگشته به افغانستان با مشکلات فقر، نبود فرصت‌های اشتغال‌زایی، امکانات آموزشی و تحصیلی و خدمات بهداشتی گسترده مواجه هستند. گفته شده، تنها تعداد کمی از این افراد توانسته‌اند با استفاده از روابط اجتماعی خود شغلی بیابند.

صدها  اخوانی کویت  را ترک کردند

منابع آگاه در کویت از خروج ۳۰۰ مصری وابسته به گروه اخوان‌المسلمین از این کشور خبر داده‌اند. به‌گزارش خبرگزاری القبس، این افراد به‌دلیل ترس از تحت تعقیب قرار گرفتن توسط اینترپل مصر، کویت را به مقصد ترکیه، استرالیا، بریتانیا و کشورهای عربی ترک کرده‌اند. دستگاه امنیتی کویت اخیرا از شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی هشت نفره وابسته به گروه اخوان خبر داده بود که پیش از این نیز حکم‌هایی شامل ۱۵ سال حبس از سوی دستگاه قضایی مصر علیه آنها صادر شده بود. گروه اخوان‌المسملین در مصر غیرقانونی اعلام شده و اغلب رهبران ارشد آن در حال محاکمه در دادگاه‌های این کشور هستند.

 

ارسال نظر