کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۲۴

هشدار موگرینی درباره ماجراجویی در خاورمیانه

فدریکو موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر خود به بغداد نسبت به ماجراجویی‌های خطرناک در خاورمیانه هشدار داده است. به‌گزارش یورونیوز، موگرینی در کنفرانس خبری با وزیر خارجه عراق گفته اتحادیه اروپا کاملا از تلاش‌های عراق برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای پشتیبانی می‌کند. رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته اتحادیه اروپا قدردان و حامی سیاست عراق برای داشتن روابط خوب با تمام همسایگانش است.

پاکستان باید 6  میلیارد دلار غرامت بپردازد

یک مرکز حل اختلاف بانک جهانی دولت پاکستان را ملزم به پرداخت ۶ میلیارد دلار غرامت به یک شرکت چند ملیتی کرد. رای مرکز بین‌المللی رسیدگی به اختلافات امور سرمایه‌گذاری (زیرمجموعه بانک جهانی) در ارتباط با شکایت شرکت چندملیتی TCC از دولت پاکستان صادر شده است. شرکت بین‌المللی تی‌سی‌سی با مشارکت کانادا و شیلی در سال ۱۹۹۳ قرارداد استخراج طلا و مس در ایالت بلوچستان پاکستان را امضا کرد اما رییس وقت دادگاه عالی پاکستان در سال ۲۰۱۱ دستور لغو مجوز فعالیت این شرکت را صادر کرد و متعاقب آن شرکت تی‌سی‌سی از دولت پاکستان و دولت ایالتی بلوچستان به نهاد حقوقی بانک جهانی شکایت کرد. طرح جدید کویت

 برای حفاظت از بنادر خود

سازمان بنادر و نیروی دریایی کویت با امضای تفاهم‌نامه پروتکل جدیدی را برای حفاظت از بنادر خود در نظر می‌گیرد. به‌گزارش کونا، مدیرکل سازمان بنادر این کشور گفته هم‌اکنون خلیج فارس و کشورهای حوزه آن مرحله حساس و مهمی را پشت سر می‌گذارند، به همین خاطر از این پس با آماده‌سازی یک طرح امنیتی جدید از بنادر اصلی کویت محافظت خواهیم کرد. تحولات اخیر در خلیج فارس از جمله حمله به نفتکش‌ها در بندر الفجیره و دریای عمان و همچنین سرنگونی پهپاد متجاوز امریکایی به حریم هوایی ایران، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را بیش از پیش نگران کرده است.

مغز اقتصادی داعش از پای درآمد

نیروهای سوریه دموکراتیک با حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش «مغز اقتصادی داعش» را از پای درآوردند. به‌گزارش ایسنا، ثابت صبحی فهد الاحمد وزیر نفت داعش معروف به «شیخ ثابت» در عملیات ویژه‌ای کشته شده است. شیخ ثابت یکی از مهم‌ترین فرماندهان داعش در منطقه الصور در حومه دیر الزور محسوب می‌شد، او یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی داعش و مسوول فروش نفت و قاچاق آن بوده و مغز اقتصادی این گروه تروریستی محسوب می‌شد.

 

 

 

ارسال نظر