حضور رابرت مولر در کنگره به تعویق افتاد

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۵۳۴

گروه جهان| رابرت مولر بازرس ویژه پرونده نقش روسیه در انتخابات امریکا، خواستار تعویق قرار حضور خود در کنگره امریکا شده است. اکنون گفته می‌شود که مجلس نمایندگان با درخواست مولر موافقت کرده و قرار را یک هفته به تعویق انداخته است. رابرت مولر مسوول تحقیق پیرامون پرونده نقش و دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری امریکا بود. مولر مارس سال جاری پس از دو سال تحقیق پیرامون تماس‌مقامات روسیه با اعضای تیم انتخاباتی ترامپ، گزارش خود را در اختیار رییس قوه قضاییه قرار داده بود.

قرار بود در همین رابطه، مولر ۱۷ جولای در برابر نمایندگان کنگره حاضر شده و به پرسش نمایندگان پاسخ گوید. اکنون رسانه‌های امریکا اعلام کرده‌اند که مولر خواستار فرصت بیشتری برای سخن‌گفتن در برابر نمایندگان شده است. درخواستی که با آن موافقت شده و ۲۴ جولای برگزار خواهد شد. در گزارش منتشر شده از سوی مولر، ترامپ از اتهام کارشکنی در کار قوه قضاییه تبرئه نشده است. رابرت مولر در واپسین روزهای مارس، گزارش تحقیقات خود را رسما به ویلیام بار رییس قوه قضاییه امریکا، تحویل داد. این گزارش محرمانه بود. ویلیام بار ابتدا یک گزارش فشرده چهار صفحه‌ای از نتایج تحقیقات بازرس مولر منتشر کرد. پس از آن، رییس قوه قضاییه امریکا نسخه کامل این گزارش را پس از سیاه و ناخوانا کردن بخش‌هایی از آن در نیمه نخست ماه آوریل منتشر کرد.

رابرت مولر و تیم بازرسی او در تحقیقات خود به موارد متعدد تماس‌های بین تیم انتخاباتی ترامپ و نمایندگان روسیه اشاره کرده‌ بودند، اما مدرکی برای اثبات تبانی بین تیم انتخاباتی ترامپ و مقامات روسی ارایه نداده بودند. این در حالی است که مسائل مربوط به اتهام کارشکنی ترامپ در امر تحقیقات قوه قضاییه همچنان ناروشن است. نمایندگان دموکرات در همین رابطه خواستار حضور مولر در برابر اعضای کارگروه اطلاعات و امور قضایی کنگره شده بودند. مولر که سابق براین ریاست پلیس فدرال امریکا را برعهده داشت پس از انتشار گزارش تحقیقات خود، اعلام کرده بود تمایلی برای حضور و پاسخگویی در برابر نمایندگان کنگره ندارد. ترامپ پس از انتشار گزارش مولر اعلام کرده بود که پرونده اتهامات ناظر بر تبانی و تماس اعضای تیم انتخاباتی او با مقامات روسی پایان یافته و از او سلب اتهام شده است. این در حالی است که نمایندگان دموکرات کنگره خواستار روشن شدن مسائل مبهم موجود در گزارش مولر هستند.

 

ارسال نظر