کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۳۸

پایان همکاری دانشگاه هاروارد با موسسه بن‌سلمان

دانشگاه هاروارد امریکا اعلام کرد، به اجرای توافق‌ همکاری با موسسه خیریه محمد بن‌سلمان بن‌عبدالعزیز معروف به «مسک» پایان داده است. به‌گزارش آناتولی، سخنگوی دانشگاه هاروارد گفته بورس تحصیلی تابستانه‌ای که هر ساله این دانشگاه برای ۱۰۰ دانشجوی سعودی انتخاب شده توسط موسسه مسک اختصاص داده بود، ملغی شده است. گرچه دلیل لغو این توافق‌نامه اعلام نشده اما به‌ دنبال قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی در ۲۰۱۸ در کنسولگری کشورش در استانبول، تعدادی از دانشگاه‌های دنیا همکاری خود را با دانشگاه‌های سعودی لغو کردند.

تحقیقات درباره جاسوسی نظامی ارشد عراقی

وزیر دفاع عراق در پی پخش فایلی صوتی که حاوی تماس تلفنی بین فرمانده عملیات الانبار و یکی از مزدوران سازمان اطلاعات امریکا (سیا) بود، دستور تشکیل کمیته‌ای تحقیقاتی را صادر کرد. به‌گزارش روسیا الیوم، پس از پخش فایلی صوتی از سوی شبکه اطلاع‌رسانی مقاومت که حاوی تماس تلفنی بین محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار و یکی از مزدوران سیا بود، وزیر دفاع عراق دستور تشکیل کمیته‌ای تحقیقاتی در این زمینه را صادر کرد.

دستگیری 17 شهروند بحرینی

نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه بحرین در ادامه موج سرکوب معترضان و فعالان این کشور در روزهای گذشته با حضور در محله‌های مختلف، دستکم ۱۷ نفر را دستگیر کردند. به‌گزارش اللولوه بحرین، نیروهای امنیتی با حمله به منطقه بوری، ابوصیبع و الشاخوره ۶ تن را دستگیر کردند. نیروهای امنیتی بحرین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز با یورش به محله‌های بوری، ابوصیبع و الشاخوره ۱۱ نفر را دستگیر کرده بودند. بحرین از سال ۲۰۱۱ همزمان با موج اعتراضات گسترده در کشورهای عربی شاهد تظاهرات ضد حکومتی علیه آل‎خلیفه بوده است.

ده‌ها نفر در حمله طالبان به کابل مجروح شدند

انفجار یک خودروی حاوی مواد انفجاری در کابل به زخمی شدن دستکم ۱٠٠ نفر از جمله ٣۵ دانش‌آموز منجر شد. طالبان مسوولیت این انفجار را برعهده گرفته‌اند. هدف آنان حمله به مرکز لجستیکی و مهندسی وزارت دفاع افغانستان واقع در منطقه پل محمود خان بوده است. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس کابل اعلام کرده در پی این انفجار درگیری با طالبان در اطراف برج گلبهار ادامه داشته و حمله‌کنندگان که سه نفر گزارش شدند توانسته‌اند پس از انفجار وارد ساختمان وزارت دفاع شده و با نیروهای پلیس درگیر شوند.

 

ارسال نظر