کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۹۷

صدور فرمان ادغام حشدشعبی با ارتش عراق

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، فرمان ادغام گروه حشدشعبی در ارتش این کشور را صادر کرد. به‌گزارش یورونیوز، بر اساس این فرمان ده ‌ماده‌ای که ظرف ۳۰ روز آینده اجرایی می‌شود، کلیه فعالیت‌های حشدشعبی زیر نظارت و فرماندهی ارتش عراق قرار گرفته و نام یگان‌ها و درجات نظامی آن با نام‌های رسمی ارتشی جایگزین خواهد شد. بر پایه این دستور، آن دسته از یگان‌های نظامی حشدشعبی که به ارتش نمی‌پیوندند اجازه فعالیت نظامی نخواهند داشت و تنها می‌توانند در قالب گروه سیاسی در ساختار حکومتی و پارلمانی شرکت داشته باشند. حشدشعبی که یک گروه نظامی است از نیروهای موثر در شکست داعش بود.

اردوغان: محال است از معامله قرن حمایت کنیم

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، تاکید کرده آنکارا هرگز از طرح امریکا موسوم به معامله قرن برای حل مساله فلسطین حمایت نخواهد کرد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت ترامپ با ارایه یک طرح سیاسی اقتصادی برای حل درگیری اسراییل- فلسطین مدعی حل این مساله شده است؛ با این حال در این طرح هیچ حرفی از تشکیل کشور فلسطین و به رسمیت شناخته شدن حقوق فلسطینی‌ها دیده نمی‌شود. اردوغان در بازگشت از نشست گروه۲۰ گفته: «برای ما رویکرد مثبت به این طرح محال است.»

افزایش قربانیان حمله تروریستی در کابل

آخرین آمار قربانیان حمله تروریستی صبح دوشنبه در مقابل اداره تدارکات و مهندسی وزارت دفاع افغانستان در کابل به شش کشته و ۱۱۶ زخمی افزایش یافته است. به‌گزارش آناتولی، در پی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل اداره تدارکات و مهندسی وزارت دفاع افغانستان واقع در منطقه پل محمود خان کابل، شش تن جان باختند و ۱۱۶ تن دیگر نیز در درگیری مسلحانه پس از این انفجار زخمی شدند. مسوولیت این حمله را طالبان برعهده گرفته است.

دستگیری ۸۲ پرسنل نظامی در ترکیه

ترکیه دستور دستگیری ۸۲ تن از پرسنل نظامی مظنون به ارتباط با کودتای نافرجام ۲۰۱۶ را صادر کرده است. به‌گزارش رویترز، آنکارا فتح‌الله گولن روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه، را مقصر آن کودتا می‌داند؛ گولن دخالت در این کودتا را رد می‌کند. پلیس در عملیاتی در استان ازمیر واقع در غرب ترکیه به دنبال ۴۲ مظنون می‌گشت. این عملیات در ۱۷ استان دیگر ترکیه نیز انجام شد. مقام‌های ترکیه بر این باورند که شبکه گولن از طریق تلفن‌های عمومی با مظنونان تماس گرفته است.

 

ارسال نظر