کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۱۸

سفر نخست‌وزیر پاکستان  به امریکا

یک مقام ارشد پاکستان اعلام کرده عمران‌خان نخست‌وزیر این کشور، برای دیدار با دونالد ترامپ اواخر جولای به امریکا سفر خواهد کرد. به‎گزارش آسوشیتدپرس، فواد چودری وزیر علوم و تکنولوژی پاکستان، گفته این دیدار می‌تواند اولین مراودات سطح بالای دو کشور امریکا و پاکستان باشد؛ به خصوص که مذاکرات صلح بین طالبان افغانستان و امریکا در حال ورود به فاز مهمی است. به‌گفته او، امریکا از نقش پاکستان در پیشبرد مذاکرات صلح قدردانی کرده است.

8 کارمند افغانستان کشته شدند

هشت کارمند کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در چهار حمله انتحاری کشته شدند. تادین خان فرمانده پلیس قندهار، گفته این حمله‌ها حوالی ساعت دو بامداد روز یک‌شنبه در شهرستان «معروف» این استان صورت گرفته است. تادین خان از تلفات سنگین نظامیان و غیر نظامیان در این حملات خبر داده اما آمار دقیقی ارایه نکرد. گفته شده، در این حملات طالبان از چهار خودرو زرهی هاموی استفاده کرده است.

بازداشت نماینده سابق پارلمان کویت

مقامات امنیتی کویت، نماینده سابق پارلمان این کشور را به‎دلیل انتشار پیام‌ توییتری در خصوص عربستان بازداشت کردند. به نوشته الرأی، بازداشت ناصر الدویله در راستای اجرای دستور دادستانی در ارتباط با مساله توهین به عربستان صورت گرفت. سعودی‌ها الدویله را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز برای هدف قرار دادن این کشور و حمایت از انصارالله یمن متهم کردند.

واکنش بغداد به حمله ترکیه به سلیمانیه

دولت عراق ارتش ترکیه را به کشته شدن چهار شهروند عراقی در جریان حملات گسترده به استان سلیمانیه در اقلیم کردستان متهم کرده است. به‌گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه عراق اعلام کرده، دولت فدرال حمله دو جنگنده وابسته به نیروی هوایی ترکیه به استان سلیمانیه را که به کشته شدن چهار عراقی و زخمی شدن چهار تن دیگر منجر شد و در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کرد، محکوم کرده است.

استقرار یگان امنیتی عربستان در جیزان

مقامات نیروهای گارد مرزی عربستان اعلام کردند که یگان امنیتی ویژه را در شهر العارضه که در نزدیکی مرز یمن در استان جیزان قرار دارد، مستقر می‌کند. به‌‌گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این نیروها برای جنگ در مناطق مرتفع و کوهستان‌ها آموزش دیده‌اند. گفته شده، ریاض از بیم نفوذ بیشتر نیروهای یمنی به عمق اراضی این کشور، نیروها و تجهیزات بیشتری را در این مناطق مستقر کند.

 

ارسال نظر