کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۲۹

انتصاب سفیر جدید واشنگتن در آنکارا

سفارت واشنگتن در آنکارا اعلام کرده، سنای امریکا انتصاب دیوید سترفیلد را به عنوان سفیر جدید در ترکیه تأیید کرده است. به‌گزارش حریت، سترفیلد از دیپلمات‌های مجرب امریکایی است که سابقه کار به عنوان دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک را در پرونده دارد. او همچنین پست‌های ارشدی را در هیات‌های دیپلماتیک امریکا در سوریه، عربستان، مصر و لبنان داشته است. جان بس آخرین سفیر امریکا ۲۰۱۷ در پی تنش صدور ویزا بین دو کشور، آنکارا را ترک کرد.

کاهش حضور نظامی امارات در یمن

امارات حضور نظامی خود در یمن را کاهش می‌دهد. منابع می‌گویند، حاکم دوبی پشت این تصمیم قرار دارد. به‌گزارش رویترز، امارات برخی نیروهای خود را از جنوب بندر عدن و ساحل غربی دریای سرخ بیرون کشیده است. با وجود اینکه تعداد نیروهای اماراتی در یمن مشخص نیست اما یک منبع غربی گفته امارات بسیاری از نیروهایش را از یمن خارج کرده است. جنگ یمن به چالشی جدی در سیاست خارجی امارات تبدیل شده است.

بحرین کاردار سفارت عراق را احضار کرد

وزارت خارجه بحرین جمعه کاردار سفارت عراق در منامه را احضار و یادداشت اعتراض خود درباره حادثه سفارت بحرین در بغداد را تقدیم او کرد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، نزدیک به ۲۰۰ معترض عراقی پنج‌شنبه با تجمع در برابر سفارت بحرین پرچم رژیم‌صهیونیستی را به آتش کشیدند. شماری از معترضان نیز با ورود به حیاط سفارت، پرچم بحرین را پایین کشیده و پرچم فلسطین را برافراشتند.

اعزام جنگنده‌های امریکایی اف22 به قطر

نیروی هوایی امریکا همزمان با افزایش تنش‌ها بین این کشور و ایران چند جنگنده رادارگریز اف۲۲ را برای تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه به قطر اعزام کرد. بنا به اعلام نیروی هوایی امریکا، این جنگنده‌ها به پایگاه هوایی العدید اعزام شدند. در یکی از تصاویری که نیروی هوایی امریکا منتشر کرده دستکم پنج جنگنده دیده می‌شوند.

 

ارسال نظر