کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۶۸

گزارش آزادی‌های مذهبی امریکا ریاکارانه است

سخنگوی وزارت خارجه از گزارش وزارت خارجه امریکا در مورد آزادی‌های مذهبی سال ۲۰۱۸ انتقاد و آن را ریاکارانه توصیف کرده است. به‎گزارش آناتولی، حامی آکسوی گفته که در گزارش امریکا، کسانی که در تلاش برای اجرای کودتای ۲۰۱۶ در ترکیه بودند، روحانیون بیگناه توصیف شده اند. او تأکید کرده اینکه در گزارش امریکا فتح‌الله گولن به عنوان یک مبلغ اسلامی و شخصیت سیاسی عنوان شده، حمایت از تلاش برای کودتا محسوب می‌شود. دولت ترکیه معتقد است که فتح‌الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن (فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای ۱۵ جولای را سازماندهی کرده بود.

کاهش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان

رییس‌جمهوری امریکا گفته در زمان حاضر ۹ هزار نیروی نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارند که بزودی به هشت هزار نفر کاهش خواهد یافت. به‌گزارش طلوع‌نیوز، دونالد ترامپ با اشاره به خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان گفته اعضای کابینه، او را برای ورود به یک جنگ در افغانستان و خاورمیانه تحت فشار قرار نمی‌دهند و بزودی اخبار خوبی در مورد افغانستان منتشر خواهد شد.

تکذیب خروج پیمانکاران امریکایی از عراق

بغداد و واشنگتن اخبار مربوط به خروج پیمانکاران امریکایی از پایگاه هوایی «بلد» را تکذیب کردند. به‎گزارش الشرق الاوسط، سخنگوی رسمی وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار درباره خروج پیمانکاران امریکایی یا دیگر افراد از پایگاه هوایی بلد صحت ندارند. او گفته: «ما از پایگاه‌های نظامی در عراق برای تضمین سلامتی نیروهایمان و حفظ امنیت مشاوران و مربیان امریکایی و نیروهای ائتلاف حمایت می‌کنیم.» مدیر حمایت از نیروهای مرکزی نیروی هوایی امریکا نیز گفته طرحی برای خروج افراد از پایگاه هوایی بلد وجود ندارد.

انتخابات شهرداری استانبول برگزار شد

پس از ابطال نتیجه انتخابات شهرداری استانبول که در ۶ می‌سال جاری میلادی برگزار شده بود، یکشنبه بار دیگر انتخابات برگزار شد. انتخابات گذشته با پیروزی حزب جمهوری‌خواه خلق رقیب حزب عدالت و توسعه (آک پارتی) به رهبری رجب طیب اردوغان رییس‎جمهور این کشور، به پایان رسیده بود. بینالی ییلدریم نخست‌وزیر سابق ترکیه گزینه اردوغان در این انتخابات است. در حال حاضر ۴۹ شهرداری از ۸۱ شهرداری ترکیه در کنترل حزب حاکم عدالت و توسعه قرار دارد.

 

ارسال نظر