کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۹۸

اتحادیه اروپا، ترکیه را تهدید به تحریم کرد

اتحادیه اروپا به آنکارا هشدار داده ادامه حفاری دریایی ترکیه در منطقه مورد ادعای قبرس، تحریم این کشور را به‌دنبال خواهد داشت. به‌گزارش دویچه‌وله، ترکیه دومین کشتی خود به منظور اکتشاف نفت و گاز طبیعی را روانه آب‌های همسایگی با قبرس کرده است. نیکوزیا ادعا می‌کند عملیات این کشتی به حدود دریایی قبرس تجاوز کرده است. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده: «اقدام ترکیه برای حفاری دریایی در نزدیکی جزیره قبرس غیر قابل قبول و ما به آنکارا هشدار می‌دهیم که ادامه این روند اقدامات تنبیهی و تحریمی اتحادیه را در پی خواهد داشت.» این در حالی‎ است که وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفته عملیات اکتشاف گاز در مدیترانه شرقی ادامه خواهد داشت.

تاکید بارزانی بر لزوم تحکیم روابط با بغداد

رییس اقلیم کردستان عراق بر آمادگی این اقلیم برای استقبال از یک کمیسیون پارلمانی جهت مطلع ساختن آن از مکانیزم‌های فروش نفت و درآمدهای آن تاکید کرده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، رییس اقلیم کردستان در دیدار با محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق، در خصوص طرح‌هایش برای توسعه رابطه با دولت فدرال پس از بررسی عمیق و شفاف مشکلات و تدوین مکانیزم‌های مشترکی برای حل آن پیشنهاداتی را مطرح کرده و نسبت به برقراری رابطه‌ای مستحکم با بغداد که مبتنی بر منافع مشترک باشد، تاکید کرده است.

اردوغان به ارتباط با اخوان‌المسلمین متهم شد

وزیر خارجه مصر اظهارات رییس‌جمهور ترکیه درباره درگذشت محمد مرسی رییس‌جمهوری سابق این کشور، را محکوم و تاکید کرده کشورش با هرگونه تهدیدی مقابله می‌کند. به‌گزارش روسیاالیوم، سامح شکری گفته رجب طیب اردوغان تمایل دارد تجاوزها و مداخله‌های داخلی خود را با ورود به مناقشات پوچ و بیهوده در جهت کمک به وضعیت انتخاباتی‌اش بپوشاند. شکری گفته اظهارات اردوغان بیانگر ارتباط او با اخوان‌المسلمین است. مرسی سیاستمدار برآمده از اخوان‌المسلمین مصر هفته گذشته در جریان برگزاری دادگاهش به اتهام جاسوسی درگذشت.

نمایشگاه محصولات زراعی افغانستان در هند

نمایشگاه دو روزه محصولات زراعتی افغانستان در بمبئی هند جمعه آغاز شد. به‌گزارش هشت صبح افغانستان، محصولات افغانستان در ۵۷غرفه به نمایش گذاشته شده و۸۰۰ تاجر برای دیدار از این نمایشگاه نام‌نویسی کرده‌اند. درآمد افغانستان از این نمایشگاه حدود ۳۰ میلیون دلار ارزیابی شده است. در این نمایشگاه میوه خشک، میوه تازه، گیاه طبی، عسل، زعفران و دیگر محصولات عرضه شده است.

 

ارسال نظر