رییس سابق اینترپل به دریافت رشوه اعتراف کرد

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۹۵

گروه جهان| رییس پیشین اینترپل در دادگاهی که به اتهام دریافت رشوه 2.11 میلیون دلاری علیه او برپا شده به جرم خود اعتراف کرده است. به‌گزارش فیگارو، دادگاه تیان جین در شمال چین «منگ هونگ وی» رییس سابق اینترپل را به فساد محکوم کرده و میزان محکومیت او را در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد کرد.

اتهامات منگ به دوره‌ای بازمی‌گردد که او معاون وزیر امنیت مدنی و رییس گارد ساحلی بود. همسر او که از فرانسه پناهندگی گرفته است، می‌گوید که همسرش قربانی روند سیاسی در چین شده و اعتراف وی تحت شکنجه و به اجبار بوده است.

منگ در سال ۲۰۱۶ به عنوان رییس سازمان پلیس اینترپل برگزیده شد اما در اکتبر سال گذشته میلادی مقامهای چین او را دستگیر کردند و دوره چهارساله او در این سمت نیمه‌کاره ماند. منگ از سپتامبر گذشته و هنگام سفر به چین ناپدید شد. دولت چین اوایل اکتبر از دستگیری او خبر داد. او پیش از این به عنوان وزیر امور مدنی دولت چین خدمت کرده بود پستی که به‌گفته منتقدان کنترل پلیس سیاسی را به او می‌داد.

برخی معتقدند دادگاهی کردن رییس پیشین اینترپل زهرچشم گرفتن رییس‌جمهوری چین از دیگر مدیران و مقام‌های ارشد است. شی جین پینگ از ۲۰۱۲ طرح گسترده مبارزه با فساد دولتی را در دستور خود قرار داده است.

 

ارسال نظر