141بار حبس ابد برای ۱۷ نظامی پیشین ترکیه

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۹۹۴

گروه جهان| در یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های قضایی ترکیه ۲۲۴ نفر از متهمان شرکت در کودتای نافرجام سه سال پیش این کشور در دادگاه حضور یافتند. ۱۷ تن از نظامیان متهم به شرکت در این کودتا هر یک به ۱۴۱ بار حبس ابد محکوم شدند.

به‌گزارش دویچه‌وله، تقریبا سه سال پس از وقوع کودتای نافرجام در ترکیه دادگاهی در آنکارا ۱۷ تن از سران ارشد پیشین ارتش این کشور را به زندان‌های بلندمدت محکوم کرد. به‎گزارش آناتولی، هریک از این متهمان در دادگاه به اتهام نقض قانون اساسی و سوءقصد به جان رییس‌جمهور به ۱۴۱بار حبس ابد محکوم شدند. در میان محکومان نام آکین اوزترک فرمانده سابق نیروی هوایی، نیز دیده می‌شود. اتهام دستگاه قضایی به نظامیان پیشین تلاش برای سرنگونی دولت عنوان شده است. علاوه بر این مسوولیت کشته شدن ۲۵۱نفر در جریان این کودتا برعهده این افراد گذاشته شده است.

دولت ترکیه منتقد این کشور فتح‌الله گولن اسلامگرای بانفوذ را مسوول اصلی تلاش برای کودتا می‌داند. گولن از ۲۰سال پیش (از ۱۹۹۹) در امریکا به سر می‌برد. او هرگونه اتهام دخالت در کودتای نافرجام ترکیه را رد کرده است. پرونده قضایی گولن و ۱۲متهم دیگری که در دادگاه حضور نداشتند مسکوت مانده است. محاکمه متهمان پرونده کودتا در ۲۰۱۷ در زندان سینجان در آنکارا آغاز شد..

 

 

ارسال نظر