کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۸۲۸

اعزام ۱۰۰۰ نیروی امریکایی دیگر به خاورمیانه

دولت واشنگتن از اعزام ۱۰۰۰ نیروی بیشتر به خاورمیانه خبر داده است. به‌گزارش هیل، این تصمیم در بیانیه‌ای توسط پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت امریکا، اعلام شد که گفته این نیروها برای اهداف دفاعی استفاده می‌شوند. شاناهان گفته: «این تصمیم برای تضمین امنیت و آسایش پرسنل نظامی ماست که در خاورمیانه فعالیت دارند و برای حفاظت از منافع ملی‌مان اتخاذ شده است. این نیروها به درخواست فرماندهی مرکز امریکا و با توصیه رییس ستاد کل ارتش و با رایزنی با کاخ‌سفید به منظور رسیدگی به تهدیدهای هوایی، دریایی و زمینی در خاورمیانه اعزام می‌شوند.»

 

کمک ۲۵۰میلیون دلاری بریتانیا به افغانستان

دولت بریتانیا اعلام کرده یک کمک اضطراری ۱۷۰ میلیون پوندی (معادل حدود ۲۵۰ میلیون دلار) شامل غذا، آب و دارو به افغانستان اختصاص می‌دهد. به‌گزارش یورونیوز، روری استوارت وزیر توسعه بین‌الملل بریتانیا این مطلب را پس از دیدار با اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان، در لندن اعلام کرد. وزارت توسعه بین‌الملل بریتانیا تخمین زده است که حدود ۱۳.۵میلیون ساکن افغانستان برای رفع نیاز غذایی خود و خانواده‌شان محتاج کمک انسان‌دوستانه هستند.

اصابت ۳ موشک به پایگاه التاجی در عراق

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از اصابت سه موشک به پادگان نظامی التاجی که نیروها و مشاوران نظامی امریکایی در آنجا مستقر هستند، خبر داده است. به‌گزارش رویترز، گزارشی از میزان خسارات وارده یا تلفات جانی در پی این حمله موشکی منتشر نشده است. منابع نظامی گفته‌اند، دو راکت به داخل بخش عراقی پایگاه هوایی التاجی واقع در ۳۰ کیلومتری شمال عراق اصابت کرد.

امیر کویت به عراق می‌رود

قرار است امیر کویت چهارشنبه (امروز) به عراق برود. به‌گزارش خبرگزاری کویت، شیخ صباح الاحمد امیر این کشور، برای رایزنی با مقامات عراقی به این کشور سفر می‌کند. در این دیدار، تحولات منطقه و روابط دوجانبه عراق و کویت مورد بررسی قرار می‌گیرد. گفته شده، امیر کویت می‌خواهد دوره‌ جدیدی را برای بستن پرونده‌های حل نشده میان دو کشور آغاز کند.

 

 

 

ارسال نظر