ترامپ میلیون‌ها مهاجر را اخراج می‌کند

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۸۲۷

گروه جهان| دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی را در آستانه اعلام کمپین انتخاباتی‌اش برای انتخابات ۲۰۲۰ تهدید به اخراج کرد. به‌گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ در توییتر اعلام کرده اداره مهاجرت امریکا چند روز آینده روند اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی را از امریکا آغاز می‌کند. او نوشته: «آنها به همان سرعت که آمده‌اند از کشور خارج خواهند شد.»  یک مقام دولت امریکا اعلام کرده، در این روند بر اخراج بیش از یک میلیون مهاجر غیرقانونی تمرکز شده است. برخی در دولت ترامپ بر این باورند که قاطعیت بر این مساله مانند بازداشت جمعی مهاجران یک اقدام موثر برای بازدارندگی و ارسال پیام به کسانی است که می‌خواهند بطور غیرقانونی وارد امریکا شوند. ترامپ تصویب کرده است که اقدامات بیشتری برای جلوگیری از ورود مهاجران امریکای مرکزی به مرز جنوبی امریکا و مکزیک انجام دهد. در همین راستا به تازگی امریکا و مکزیک یک توافق مهاجرتی امضا کردند.

شمار کسانی که بدون اجازه اقامت و بطور غیرقانونی در ایالات متحده زندگی می‌کنند، حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون نفر برآورد می‌شود. اکثر آنان را شهروندان کشورهای امریکای لاتین و مرکزی تشکیل می‌دهند. شهروندان کشورهایی بحران‌زده چون هندوراس، گواتمالا و السالوادر پیوسته برای نجات جان خود و گریز از فقر و خشونت کشورشان را ترک کرده و راهی امریکا می‌شوند.

مقام‌های مسوول از آغاز دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ با سختگیری بیشتری این مهاجران را دنبال می‌کنند. ترامپ نیز پیوسته بر دولت مکزیک فشار آورده تا جلوی پناهجویان را پیش از رسیدن آنها به مرز امریکا بگیرد. افزایش عوارض گمرکی از ابزارهایی است که رییس‌جمهوری امریکا سعی کرده آن را برای تشدید فشار بر مکزیک به کار گیرد. ترامپ در پیام توییتری خود همچنین مدعی شده، دولت گواتمالا خود را برای امضای توافقنامه‌ای با امریکا آماده می‌کند. در این توافقنامه از گواتمالا به عنوان کشوری امن یاد شده است. رییس‌جمهوری امریکا همچنین در پیام خود نوشته دموکرات‌های این کشور تنها کسی هستند که دست روی دست گذاشته‌ و کار نمی‌کنند. مقابله با مهاجران غیرقانونی از جمله موضوعات مرکزی ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ بود. او هفته جاری کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را آغاز کرده و شکی نیست که این موضوع این‌بار هم نقشی مهم در برنامه‌های او ایفا خواهد کرد.

 

ارسال نظر