کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۶۷۳

اردوغان در انتظار موشک‌های روسی است

رییس‌جمهوری ترکیه گفته انتظار دارد سامانه‌های دفاعی موشکی اس ۴۰۰ روسیه در نیمه نخست ژوئیه سال جاری میلادی تحویل آنکارا داده شود. به‌گزارش رویترز، این اقدام باعث ایجاد تنش بیشتر در روابط واشنگتن و آنکارا می‌شود. رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه در بازگشت از سفر به تاجیکستان گفت: ما درباره مساله سامانه‌های دفاع موشکی اس۴۰۰ روسیه با مسکو گفت‌وگو کردیم. این مساله حل شده است. وی ادامه داد: فکر می‌کنم این سامانه‌های دفاع موشکی نیمه نخست ژوئیه سال جاری میلادی به دست ترکیه برسد.

عربستان: نوجوان شیعه اعدام نمی‌شود

یک مقام سعودی گفته عربستان نوجوان زندانی سیاسی که در سن ۱۳سالگی دستگیر شده بود را اعدام نمی‌کند. به‌گزارش القدس العربی، عربستان مرتجی قریریص، زندانی سیاسی که در سن ۱۳سالگی دستگیر شده بود و اکنون ۱۸ سال دارد را اعدام نخواهد کرد و احتمالا ابتدای سال ۲۰۲۲ آزاد خواهد شد. القریریص پس از چهار سال حبس به اتهام مشارکت در «تظاهرات روی دوچرخه با کودکان» با مجازات اعدام روبرو است.

انگلیس ۱۰۰ نیرو به تنگه هرمز اعزام می‌کند

روزنامه تایمز گزارش داد، انگلیس برای حفاظت از کشتی‌ها و سایر منافعش در منطقه ۱۰۰نیروی دریایی سلطنتی به تنگه هرمز اعزام می‌کند. به‌گزارش تایمز، همزمان با افزایش فشارها پس از حمله به تانکرهای نفت ژاپن و نروژ، انگلیس هم با امریکا و عربستان و دیگران همراه شده است تا ایران را مقصر این حملات قلمداد کند؛ اتهامی واهی که ایران به‌شدت تکذیب می‌کند. گشت‌زنی نیروهای ویژه انگلیسی از پایگاه جدید آنها در بحرین هماهنگ می‌شود.

سفر هیات قطری  به سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی از سفر هیات قطری به تل‌آویو به منظور انجام مذاکرات با مسوولان اسراییلی خبر دادند. به‌گزارش الیوم‌السابع، ریاست هیات قطری را خالد الحردان، فرستاده تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر به اراضی اشغالی برای بررسی همکاری تجاری و اقتصادی میان تل‌آویو و دوحه و نیز راه‌های تقویت آن برعهده دارد. گفته شده، تل‌آویو به مقامات نوارغزه اعلام کرده اجازه ورود کمک‌های مالی قطر به نوار غزه را در صورت برقراری آتش‌بس مجدد خواهد داد.

 

ارسال نظر