کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۶۵۸۵

رتبه اعتباری ترکیه کاهش یافت

موسسه رتبه‌بندی امریکایی مودی در گزارش جدید خود از ترکیه اعلام کرد چشم‌انداز اقتصادی این کشور هم‌چنان منفی است و رتبه اعتباری این کشور را از Ba3 به B1 کاهش داد. به‌گزارش آناتولی، این موسسه در گزارش خود مهم‌ترین ریسک موجود بر سر رتبه اعتباری ترکیه را مساله بحران تراز پرداختی این کشور عنوان کرده است. مقامات ترکیه در واکنش به این کاهش رتبه توسط مودی، نسبت به بی‌طرفی این موسسه ابراز تردید کردند. از اوت سال گذشته تاکنون چشم‌انداز اقتصادی ترکیه منفی بوده است.

بغداد حمله به منطقه سبز را تکذیب کرد

خبرگزاری السومریه به‌نقل از یک مقام ارشد کمیته امنیت شورای بغداد، گزارش‌ها درباره اصابت کاتیوشا به منطقه الجادریه، در منطقه سبز این شهر را تکذیب کرده است. پیش‌تر همین خبرگزاری به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده بود که یک گلوله کاتیوشا به ساختمانی در منطقه الجادریه بغداد در نزدیکی سفارت امریکا اصابت کرده، اما به کسی آسیبی نرسیده است. منطقه سبز بغداد جایی است که اغلب سفارت‌های خارجی در آن واقع شده است.

لغو مجوز صادرات تسلیحات بلژیکی به عربستان

شورای بلژیک عالی‌ترین هیات قضایی اداری این کشور، مجوز صادرات تسلیحات به عربستان را به‌دلیل تعدی‌های این کشور در جنگ یمن لغو کرد. به‌گزارش خلیج آنلاین، دیدیه رندرز وزیر خارجه بلژیک، پیشتر به‌دلیل تردیدها نسبت به استفاده از تسلیحات کشورش در جنگ یمن، خواستار تعلیق فروش سلاح به عربستان شده بود. عربستان یکی از بزرگ‌ترین مشتریان تسلیحات بلژیکی است و ارزش تسلیحاتی که در ۲۰۱۷ از این کشور خریداری کرده بود، به حدود ۱۵۳ میلیون یورو می‌رسد.

حکم دادگاه بین‌المللی کیفری علیه امارات

دادگاه بین‌المللی کیفری امارات متحده عربی را به لغو اقدامات نژادپرستانه علیه قطری‌ها ملزم کرده است. به‌گزارش ایسنا، لولوه الخاطر سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر، گفته دادگاه بین‌المللی کیفری امارات را به لغو اقدامات نژادپرستانه علیه قطری‌ها ملزم کرده و بعداً حکم نهایی را در این باره صادر خواهد کرد. او گفته که همزمان این دادگاه با شکایت امارات و درخواست این کشور برای لغو شکایت قطر در مقابل کمیته مبارزه با تبعیض نژادی در سازمان ملل مخالفت کرده است. عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع و مرزهای دریایی، زمینی و هوایی با قطر را مسدود کردند.

 

ارسال نظر