پوتین: با جنگ کثیف در جهان تجارت مخالف هستیم

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۴۶۵۸۰

گروه جهان|رییس‌جمهور روسیه تاکید کرده مسکو قاطعانه مقابل هرگونه جنگ تجاری و جنگ بدون قانون در عرصه تجارت بین‌المللی می‌ایستد.

به‌گزارش خبرگزاری آر تی، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، در کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا در تاجیکستان با تاکید بر اینکه حفظ اعتماد در میان کشورها ضروری است، گفته: «با جنگ‌های تجاری واقعی در سراسر جهان روبرو هستیم. متاسفانه برخی کشورها بدون قاعده و قانون مبارزه می‌کنند آنها با ارعاب و تهدید و با ابزارهای غیرتجاری رقبایشان را حذف می‌کنند.» پوتین تصریح کرده: «ضروری است که راهی برای برون‌رفت از این شرایط پیدا شود باید قواعدی برای همکاری صادقانه اقتصادی ایجاد شود. در نهایت امور مربوط به اصول انسانی و اجتماعی به خصوص دارو و تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی باید از محدودیت‌های تجاری و اقتصادی مستثنی شود.»

رییس‌جمهوری روسیه در سخنان خود همچنین بر ضرورت حل‌وفصل سیاسی بحران و مساله آوارگان سوری تأکید کرده است. او گفته: «در حال حاضر نظام سوریه تسلط اکثر اراضی این کشور را در دست دارد و حل و فصل مشکل آوارگان این کشور ضروری است.» پوتین در ادامه بر ضرورت دست‌یابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان از سوی جامعه بین‌المللی تأکید کرده و گفته تنها با حل و فصل بحران‌ها از طریق گفت‌وگو و متحد شدن در زمینه مقابله با تروریسم و نابودی آن ثبات در آسیا و جهان برقرار می‌شود.

 

ارسال نظر