کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۰:۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۴۶۴۰۸

حمله موشکی به فرودگاه أبها در عربستان

گروه انصارالله حمله‌ای با موشک بالستیک به فرودگاه أبها در جنوب عربستان انجام داده است. یگان موشکی همچنین سه موشک به تجمعات ائتلاف سعودی در جبهه عسیر شلیک کرد. به‌گزارش المسیره، تلویزیون عربستان تایید کرده که در جریان این حمله 26 تن مجروح شده‌اند. انصارالله سه‌شنبه نیز حملات پهپادی به پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط در جنوب غرب عربستان انجام داد در حالی که دو روز قبل از آن نیز حمله‌ای پهپادی به فرودگاه جیزان (جازان) در جنوب غرب عربستان داشت. این پنجمین عملیات انصارالله از این نوع طی یک ماه است.

نواز شریف و زرداری باید پاسخگو باشند

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرده که آصف‌علی زرداری و نواز شریف باید برای اقدامات اشتباهشان پاسخگو باشند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، آصف‌علی زرداری و نواز شریف، رییس‌جمهوری و نخست‌وزیر پیشین را به دست داشتن در بحران اقتصادی این کشور متهم کرده است. عمران‌خان گفته: «بدهی خارجی در دوران فعالیت این دو فرد به‌شدت افزایش یافت. یک نهاد قدرتمند را برای تحقیق و تفحص درباره این مساله ایجاد می‌کنم تا ببینند این پول که به دست زرداری و شریف رسیده، در کجا خرج شده است.»

حمله گسترده طالبان در شمال افغانستان

منابع محلی ولایت تخار در شمال شرق افغانستان تایید کرده‌اند که از بامداد چهارشنبه مرکز ولسوالی خواجه غار هدف حمله گسترده افراد طالبان قرار گرفته است. به‌گزارش بی‌بی‌سی، برخی منابع می‌گویند طالبان موفق شده‌اند مرکز ولسوالی خواجه غار را تصرف کنند. این در حالی است که مقام‌های محلی مدعی هستند طالبان از شهر عقب رانده شده و جنگ در حومه شهر جریان دارد. سال ۱۳۹۴ نیز طالبان موفق شد که کنترل این ولسوالی را به دست بگیرد اما بعدا نیروهای دولتی این ولسوالی را از طالبان پس گرفتند.

قطر: ریاض در منطقه اخاذی می‌کند

وزیر خارجه قطر تاکید کرده عربستان به عنوان قدرت برانگیزنده آشوب در منطقه عمل می‌کند و در بیشتر مواقع برای اعمال حاکمیت استبدادی خود از شیوه‌هایی چون اخاذی و فشار اقتصادی کمک می‌گیرد. به‌گزارش گاردین، محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، گفته: «عربستان تلاش می‌کند حاکمیت‌ها و دولت‌هایی همسو با خود ایجاد کند، در واقع ریاض و ابوظبی هر کشوری که در آنها مستبدان حاکمیت نداشته باشند را تروریستی می‌خوانند.»

 

ارسال نظر