کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۳۲۴

 

پاپ فرانسیس به عراق می‌رود

 پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرده که قصد دارد سال آینده میلادی به عراق سفر کند. سفر سال آینده پاپ فرانسیس، نخستین سفر یک پاپ به کشور عراق خواهد بود. به‌گزارش یورونیوز، رهبر کاتولیک‌های جهان در اظهاراتی خطاب به اعضای یک گروه خیریه که به مسیحیان خاورمیانه کمک می‌کنند، گفته: «وقتی به عراق فکر می‌کنم، یک فکر ثابت همواره همراه من است، جایی که علاقه‌مندم سال آینده به آنجا سفر کنم.» زرداری بازداشت شد

رییس‌جمهور سابق پاکستان به جرم اختلاس، فساد مالی و پولشویی بازداشت شد. به‌گزارش جیو نیوز، آصف‌علی زرداری با حکم دادگاه اسلام‌آباد در محل اقامتش بازداشت شد. دادگاه اسلام‌آباد ضمن مخالفت با وثیقه آصف علی زرداری رهبر حزب مردم، زمینه را برای بازداشت او از سوی دیوان محاسبات ملی مهیا کرده بود. در صورتی که زرداری مجرم شناخته شود به‌ همراه همسرش مجازات و به‌ احتمال قوی همانند نواز شریف نخست‌وزیر سابق پاکستان روانه زندان خواهد شد.

آزادی بیش از 100زندانی عضو طالبان

دولت افغانستان برای نشان دادن حسن‌نیت خود، بیش از 100 عضو طالبان را آزاد کرد. به‌گزارش خبرگزاری ایرنا، پیش از این اشرف غنی رییس‌جمهوری افغانستان، وعده داده بود که در پاسخ به درخواست نمایندگان لویه جرگه مشورتی صلح و به مناسبت عیدفطر حدود ۹۰۰ زندانی طالبان را آزاد کند.

احتمال هجوم ۲میلیون پناهنده سوری به ترکیه

سازمان ملل می‌گوید در صورت شدت گرفتن تنش‌ها در شمال غربی سوریه، احتمال دارد تا  ۲ میلیون پناهنده سوری به سمت ترکیه فرار کنند. از آوریل درگیری‌ها در بخش‌های جنوبی استان ادلب و همچنین قسمت‌هایی از حما و لاذقیه میان ارتش سوریه و ستیزه‌جویان شدت گرفته است. ترکیه بارها از احتمال گسترش بحران و همچنین گسیل پناهجویان به سمت مرزهایش ابراز نگرانی کرده است.

امیر قطر پاییز به روسیه می‌رود

سفیر روسیه در قطر اعلام کرده امیر این کشور پاییز سال جاری به مسکو سفر خواهد کرد. به‌گزارش النشرة، تمیم بن حمد آل‌ثانی سال گذشته دوبار به روسیه سفر کرده و با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، دیدار کرد.

 

ارسال نظر