کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۵۶

حمله انقلابیون یمنی  به فرودگاه جیزان عربستان

شبکه تلویزیونی المسیره متعلق به انقلابیون یمن گزارش داده این گروه با چندین پهپاد فرودگاه جیزان عربستان در نزدیکی با مرز یمن را هدف قرار داده است. هفته گذشته هم این گروه مدعی حمله مشابهی به این فرودگاه شده بود. آنها ادعا کردند که این حملات، انبار پهپادها و سایر تاسیسات ناوگان هوایی عربستان را هدف قرار داده است. عربستان سعودی هنوز این حملات را تایید نکرده است.

عمران‌خان به نارندرا مودی نامه نوشت

نخست‌وزیر پاکستان در نامه‌ای به همتای هندی‌اش پیشنهاد مذاکرات برای حل مشکلات متقابل را مطرح کرده است. به‌گزارش رویترز، عمران‌خان در این نامه به نارندرا مودی برای انتخاب دوباره به عنوان نخست‌وزیر هند تبریک گفته و اعلام کرده که پاکستان تمایل دارد تمام مشکلات از جمله مناقشه کشمیر حل شود. عمران‌خان در این نامه خواستار برقراری صلح در منطقه آسیای جنوبی شده است.

ترکیه اس۴۰۰ روسیه را  به اف۳۵ امریکا ترجیح می‌دهد

یک نشریه نوشته، ترکیه به‌دلیل استراتژی نظامی خود که به عملیات دفاع بیشتر از حمله نیاز دارد، سامانه دفاعی اس۴۰۰ روسیه را به جنگنده‌های اف ۳۵ امریکا ترجیح می‌دهد. به‌گزارش رای‎الیوم، ترکیه به‌دلیل استراتژی نظامی خود که به عملیات دفاع بیشتر از حمله نیاز دارد و به‌ویژه با توجه به نقشی که موشک‌ها در فرآیند حمله یا دفاع دارند، احتمالاً جنگنده‌های اف ۳۵ امریکا را کنار گذاشته و سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ روسیه را می‌خرد. امریکا تهدید کرده در صورتی که آنکارا از خرید موشک‌های روسی انصراف ندهد، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

ابهام درباره مشارکت کویت در کنفرانس بحرین

منابع کویتی اعلام کردند که مشارکت این کشور در نشست اقتصادی منامه هنوز مشخص نشده است. به‌گزارش القبس کویت، میانجیگری کویت برای حل اختلافات کشورهای عربی و دوحه همچنان وجود دارد و متوقف نشده است اما هیچ چیز جدیدی در افق برای حل این اختلافات دیده نمی‌شود با این حال تلاش‌هایی وجود دارد تا این اختلافات به طول نینجامد.

محموله صادراتی افغانستان به هند رسید

با بهره‌برداری از بندر چابهار به عنوان مرکزی برای تسهیل صادرات و واردات در منطقه، محموله صادراتی افغانستان از مسیر این بندر به هند رسید. به‌گزارش صدای‌افغان، این دومین محموله صادراتی افغانستان و نخستین محموله صادراتی از ولایت قندهار است که از طریق بندر چابهار با موفقیت از این بندر به بندر ناواشیوای هند رسیده است.

 

 

ارسال نظر