کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۰:۳۸:۲۹
کد خبر: ۱۴۵۹۸۱

فروش فناوری جدید موشکی چین به عربستان

عربستان سعودی با خرید فناوری جدید موشکی از چین، در حال ارتقاء سامانه بالستیک خود است. سی‌ان‌ان مدعی شده مطابق اطلاعات به دست آمده توسط دولت امریکا، عربستان سعودی با کمک چین در حال توسعه سامانه موشک‌های بالستیک خود است. اعضاء ارشد کنگره امریکا اعلام کرده‌اند که دولت تاکنون آنها در جریان این اطلاعات قرار نداده است. آنها نگران هستند که همکاری موشکی چین و عربستان سعودی با تایید ضمنی دولت دونالد ترامپ تقویت شده باشد. وزارت خارجه چین اطمینان داده روابط نظامی دو کشور ناقض قوانین بین‌المللی نیست و در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی نخواهد بود.

واشنگتن آموزش خلبانان ترکیه‌ای را متوقف کرد

مسوولان امریکایی تصمیم گرفته‌اند خلبانان ترکیه‌ای بیشتری را برای آموزش به آنها جهت استفاده از جنگنده‌های اف- ۳۵ نپذیرند. به‌گزارش رویترز، قرار بود ایالات متحده میزبان این خلبانان برای آموزش به آنها جهت هدایت اف- ۳۵ باشد. رویترز نوشته، در صورتی که ترکیه موضع خود را در قبال خرید سامانه دفاعی اس۴۰۰ روسیه تغییر دهد، مسوولان امریکایی امکان لغو تصمیم خود برای عدم آموزش به خلبانان ترکیه‌ای را بعید نمی‌دانند. مسوولان اعلام کردند که هنوز تصمیم رسمی برای توقف آموزش به خلبانان و کادرهای مهندسی که قرار بود وارد امریکا شوند، صادر نشده است.

۳۵ حمله هراس افکنان  درکابل خنثی شد

سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته مخالفان مسلح دولت، در تعطیلات عید قصد انجام ۳۵ حمله را در پایتخت کشور داشتند، که توسط نیروهای امنیتی خثنی شد. به‌گزارش ایرنا، نصرت رحیمی گفته در روزهای گذشته از ۷۰ حمله هراس‌افکنان در سراسر افغانستان جلوگیری شده است. جلوگیری از انفجار یک خودرو مملو از مواد انفجاری و ۴ بمب مغناطیسی، از جمله موارد کشف شده در پایتخت بود. رهبر طالبان از گسترش حملات این گروه در سه روز تعطیلات عید فطر خبر داده بود.

گزارش الفجیره به شورای امنیت رسید

امارات، عربستان و نروژ پنج‌شنبه نتایج تحقیقات مشترک خود پیرامون عملیات خرابکارانه علیه چهار نفت‌کش در بندر الفجیره را به شورای امنیت ارایه دادند. به‌گزارش ایسنا به نقل از سایت خبری عربی۲۱، دولت ابوظبی ۱۲ ماه مه اعلام کرد، چهار کشتی نفت‌کش که دو مورد از آنها متعلق به عربستان، یک نفت‌کش به نروژ و نفت‌کش چهارم متعلق به امارات بود، نزدیکی بندر الفجیره امارات در معرض عملیات خرابکارانه قرار گرفتند.

 

ارسال نظر