کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۸۰۶

افزایش دوباره قیمت سوخت در پاکستان

دولت پاکستان بار دیگر قیمت سوخت را افزایش داد و به این ترتیب قیمت بنزین با افزایش ۴.۲۶ روپیه‌ای در هر لیتر (۵.۲ درصد) از ۱۰۸.۴۲ به ۱۱۲.۶۸ روپیه (حدود ۳۳ هزار ریال) رسید. قیمت دیگر حامل‌های انرژی نیز با افزایش سه تا پنج درصدی مواجه شده است. قیمت سوخت نظیر بنزین در کشور پاکستان از فروردین تاکنون سه بار افزایش یافته است. با آغاز ماه رمضان در پاکستان دولت با توجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت سوخت و فرآورده‌های نفتی را نیز افزایش داده بود.

غیبت اردوغان در یکی  از نشست‌های مکه

یکی از عکاسان خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، رییس‌جمهوری ترکیه در یکی از نشست‌های کلیدی سازمان همکاری اسلامی که شنبه در مکه به کار خود پایان داد، حضور نداشت. در عوض مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه، به نمایندگی از کشورش در این نشست حضور داشت. روابط آنکارا و ریاض پس از قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول به دستور ولیعهد سعودی، متنشج شده است.

کویت رییس دوره‌ای شورای امنیت شد

کویت از شنبه ریاست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده گرفت. به‌‌گزارش اسپوتنیک، کویت به جای اندونزی ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفت. ریاست شورای امنیت سازمان ملل هر ماه به یکی از اعضا داده می‌شود. قرار است جولای پرو جایگزین کویت شود.

لغو ممنوعیت‌های پروازی هند علیه پاکستان

نیروی هوایی هند اعلام کرده محدودیت‌های موقتی که بر رفت‌وآمد هواپیماها به مقصد و از مبدا پاکستان در حریم هوایی خود در پی بالا گرفتن تنش‌ها با پاکستان در ماه فوریه اعمال کرده بود را لغو کرده است. به‌گزارش ایسنا، نیروی هوایی هند اعلام کرده تمامی محدودیت‌های موقت در مسیرهای حریم هوایی هند علیه پاکستان که در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ اعمال شدند، برداشته شده‌اند. تنش‌های هند و پاکستان فوریه پس از آن تشدید شد که ارتش پاکستان دو جنگنده هندی در کشمیر را سرنگون کرد.

سودان سفیرش در دوحه را فراخواند

مقام‌های سودان، فتح الرحمن علی، سفیر این کشور در قطر را فراخواندند. بیانیه رسمی از سوی وزارت خارجه سودان پیرامون این مساله صادر نشده و طرف قطری نیز واکنشی نشان نداده است. پیش تر رویترز به نقل از مدیر دفتر شبکه قطری الجزیره در خارطوم اعلام کرده بود، مقامات سودان دستور دادند که دفتر این شبکه بسته شود.

 

ارسال نظر