کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۷۱۰

ترکیه باید از حملات شورشیان سوری جلوگیری کند

روسیه خطاب به ترکیه گفته جلوگیری از حمله شورشیان به غیرنظامیان و اهداف روسیه در استان ادلب سوریه برعهده آنکارا است. به‌گزارش یورونیوز، سخنگوی کاخ‌کرملین در واکنش به پیشنهاد رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، مبنی بر اجرای آتش بس در ادلب این موضوع را مطرح کرد. اردوغان پیش‌تر در تماس تلفنی با همتای روسی خود خواستار آتش‌بس در ادلب سوریه شده بود تا از کشته شدن بیشتر غیرنظامیان جلوگیری شود. اردوغان نگرانی خود را نسبت به هجوم موج جدید آوارگان به ترکیه بیان کرده است. حملات دولت سوریه به ادلب که در کنترل شبه‌نظامیان است، با پشتیبانی روسیه صورت می‌گیرد.

طالبان مسوولیت انفجار کابل را برعهده گرفت

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در پایتخت افغانستان دست‌کم چهار سرباز ارتش امریکا را مجروح و زخمی کرد. طالبان مسوولیت آن را بر عهده گرفته است. رویترز به نقل از مقامات افغان هدف از این انفجار را کاروانی از نیروهای امریکایی عنوان کرده است. در حمله داعش نیز در نزدیکی یک مدرسه نظامی دست‌کم شش تن کشته شدند. در حالی که سخنگوی ارتش امریکا جراحات سربازان امریکایی را خفیف توصیف کرده، طالبان ادعا کرده انفجار جمعه دست‌کم 10 نفر کشته برجای گذاشته است.

ابراز نگرانی آنکارا از تنش‌های هند و پاکستان

وزیر خارجه ترکیه گفته کشورش از دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز میان هند و پاکستان بر سر کشمیر حمایت می‌کند. به‌گزارش ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو گفته: «راه‌حل مسالمت‌آمیز بین هند و پاکستان درباره پرونده کشمیر باید براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و حق ملت کشمیر در تعیین سرنوشت‌شان باشد.» گفته شده، چاووش‌اوغلو که برای تحویل ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی به عربستان رفته در نشست‌ گروه تماس وابسته به سازمان همکاری اسلامی ویژه مشکل جامو و کشمیر شرکت کرده است.

دالای لاما: امریکا نباید  به عربستان سلاح بفروشد

رهبر معنوی بودایی‌های تبت گفته دونالد ترامپ نباید به عربستان سعودی سلاح بفروشد. به‌‌گزارش اسپوتنیک، دالای لاما گفته‌: «ترامپ مسوولیت بزرگی برعهده دارد. او باید به منافع بلندمدت و چشم‌اندازهای دور فکر کند. این مساله مهم است. او نباید تنها بر منافع زودگذر و کوتاه‌مدت متمرکز شود. واشنگتن به نزدیک‌ترین متحد خاورمیانه‌اش یعنی عربستان سعودی سلاح می‌فروشد که فکر می‌کنم اشتباه است. همچنین او از توافق اقلیمی پاریس خارج شد که تاسف برانگیز است.»

 

ارسال نظر