کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۶۲۱

افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه

بانک مرکزی ترکیه قصد دارد ذخایر ارزی و طلای این کشور را افزایش دهد. به گزارش بلومبرگ، ذخایر ارزی ترکیه از اکتبر به پایین‌ترین میزان خود رسیده و این شایعه که دولت قصد دارد ارزش لیر را به خاطر انتخابات افزایش دهد، باعث بی‌اعتمادی دارندگان ارز برای ارایه آن به بازار شده بود، بانک مرکزی این کشور برنامه‌های جدیدی در دستور کار دارد. دولت ترکیه قصد دارد با بیش از ۲۰۰ نقطه هدف تا میزان ۴.۲میلیارد دلار از نقدینگی بازار بکاهد.

بارگیری سلاح توسط کشتی عربستان در فرانسه

موضوع بارگیری اسلحه توسط یک کشتی در جنوب فرانسه برای حمل به مقصد عربستان، بار دیگر جنجال به پا کرد. به‌گزارش دیسکلوز، یک کشتی باری دیگر متعلق به عربستان در بندر «فوس» مارسی واقع در جنوب فرانسه در حال بارگیری مهمات جنگی مشاهده شده است. حدود دو هفته پیش نیز کشتی تجاری سعودی به نام «بحری ینبع» به‌دلیل اعتراض سازمان‌های حقوق بشری در بندر لوهاور فرانسه، مجبور شد بدون بارگیری از سواحل غربی این کشور دور شود. انجمن‌های ضد جنگ می‌گویند که به‌کارگیری این تسلیحات به کشته شدن شهروندان غیرنظامم در یمن انجامیده است.

پادشاه مراکش در نشست مکه شرکت نمی‌کند

منابع آگاه اعلام کردند پادشاه مراکش در نشست فوق‌العاده سران کشورهای عربی در مکه مکرمه شرکت نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، محمد ششم در نشست سران کشورهای عربی که پنج‌شنبه (امروز) در مکه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد. این روزنامه مراکشی به نقل از منابع خود همچنین گزارش داد که قرار است شاهزاده مولای رشید، برادر محمد ششم به نمایندگی از او در سی‌ویکمین دور نشست سران عربی که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای مشارکت در آن دعوت است، شرکت خواهد کرد.

گفت‌وگوی روسیه و طالبان درباره لغو تحریم‌ها

نماینده رییس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان گفته ممکن است با نمایندگان طالبان درباره پاره‌ای از مسائل از جمله لغو تحریم‌های اعمال شده سازمان ملل علیه این گروه گفت‌وگو کند. به‌گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف گفته: «می‌توانیم درباره هر چیزی که آنها می‌خواهند، گفت‌وگو کنیم. البته جزییاتش را مطرح نمی‌کنیم.» سازمان ملل آوریل سال جاری به مدت ۹ ماه تسهیل تحریم‌ها علیه ۱۱ تن از رهبران ارشد طالبان را مطرح کرد که به آنها اجازه می‌دهد تا برای دستیابی به توافق صلح با امریکا و احیای صلح در افغانستان سفر کنند.

 

ارسال نظر