بازداشت قدرتمندترین سیاستمدار رومانی به اتهام فساد

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۰۰:۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۴۵۵۲۹

گروه جهان| لیویو دراگنیا رهبر حزب سوسیال دموکرات رومانی، از احزاب حاضر که قدرت را در این کشور در دست دارد پس از محکوم شدن به سه سال و نیم حبس به جرم فساد مالی به زندان منتقل شده است.

  به‌گزارش یورونیوز، دراگنیا که از وی به عنوان قدرتمندترین سیاستمدار رومانی نام برده می‌شود در حالی برای تحمل مجازات تعیین‌شده به زندان می‌رود که دیوان عالی رومانی حکم دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده او با عنوان فساد مالی را مورد تایید قرار داده است. در حکمی که دادگاه سال ۲۰۱۸ میلادی برای محکومیت رهبر حزب سوسیال دموکرات صادر کرده، تاکید شده است که او با استفاده از نفوذ و نیز سوءاستفاده از قدرت به ایجاد سمت‌های شغلی جعلی در یک آژانس دولتی فعال در زمینه حمایت از کودکان برای دو زن شاغل در حزب تحت رهبری‌اش اقدام کرده است.

بنا براین گزارش، دو فرد یاد شده در مراحل بازجویی اعتراف کرده‌اند که همزمان با کار در حزب سوسیال دموکرات از آژانس حمایت کودکان نیز حقوق دریافت کرده‌اند.

 دراگنیا پیشتر در سال ۲۰۱۶ میلادی به‌دلیل دست داشتن در تخلفات انتخاباتی از فعالیت در سمت‌های دولتی محروم شده بود اما پس از آن توانسته بود نظر دولت را برای کاستن از شدت قوانین ضد فساد در کشورش جلب کند و به عرصه سیاسی بازگردد.

 

ارسال نظر