کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۰۰:۴۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۵۴۴۰

دعوت عربستان از قطر برای شرکت در نشست‌های مکه

پادشاه عربستان سعودی در دعوتی رسمی از امیر قطر خواسته تا در دو گردهمایی شورای همکاری خلیج فارس و نشست اتحادیه عرب در شهر مکه شرکت کند. به‌گزارش رویترز، این دعوت از سوی ملک سلمان یک شنبه ارسال شده است. قطر پیش تر به‌دلیل اختلاف با دیگر کشورهای عرب خلیج فارس از سوی عربستان سعودی به این اجلاس دعوت نشده بود. عربستان، امارات و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند و منتقد روابط نزدیک دوحه با تهران هستند.

تماس تلفنی  عمران‌خان  و مودی

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در گفت‌وگوی تلفنی با عمران‌خان همتای پاکستانی خود، اعلام کرده ایجاد فضای عاری از تروریسم و اعتمادسازی لازمه مذاکره میان دو کشور است. به‌گزارش تایمز او ایندیا، تماس تلفنی عمران‌خان با نخست‌وزیر هند اولین مکالمه مستقیم میان نخست‌وزیران هند و پاکستان پس از تنش‌های سه ماه گذشته میان دو کشور در منطقه کشمیر است. تنش هند و پاکستان در دو ماه اخیر به‌دنبال حمله انتحاری در کشمیر تحت کنترل هند که منجر به کشته شدن 40 نظامی هند شد، شدت گرفت. مودی در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها پاکستان را به حمله نظامی تهدید کرده بود.

درخواست عبدالله  برای بررسی اتهام فساد در ارگ

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان خواستار بررسی مستقل و بی‌طرفانه ادعای ترویج فساد و فحشا در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان شد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، عبدالله عبدالله در نشست شورای وزیران با ابراز تاسف از گزارش‌ها درباره اتهام رسوایی‌های اخلاقی گفت با چنین سر و صداها، مسائلی هم می‌تواند وجود داشته باشد. یکی از مشاوران سابق رییس‌جمهوری افغانستان اخیرا مدعی شده شماری از وزیران، مشاوران رییس‌جمهوری و نمایندگان در ترویج فحشا نقش دارند. او همچنین مدعی شده برخی زنان براساس روابط به مجلس نمایندگان راه یافتند.

صدور حکم اعدام برای داعشی فرانسوی در عراق

بغداد دوشنبه یک عضو دیگر داعش را که شهروند فرانسه است به اعدام محکوم کرد. پیش از این در روز یک شنبه، سه فرانسوی دیگر نیز به جرم عضویت در گروه داعش از سوی دادگاه عراق به اعدام محکوم شده بودند. بنا بر اعلام قاضی دادگاه، مصطفی مرزوقی ۳۷ ساله به اعدام با چوبه‌دار محکوم است. متهم که در جریان دادرسی به زبان عربی و با لهجه تونسی صحبت می‌کرد از مردم سوریه، عراق و قربانیان طلب بخشش کرده است.

 

ارسال نظر