کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۰:۴۰:۴۵
کد خبر: ۱۴۵۱۹۶

حضور امارات در کنفرانس اقتصادی بحرین

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای از مشارکت خود در کنفرانس اقتصادی امریکا که قرار است با هدف حمایت از فلسطینیان در ماه آتی در بحرین برگزار شود، خبر داد. به‌گزارش رأی‌ الیوم، امریکا ۲۵ و ۲۶ ژوئن کنفرانس اقتصادی در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین در راستای اجرای مرحله اول معامله قرن برگزار خواهد کرد. در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی معامله قرن شرکت خواهند کرد.

گسیل تجهیزات نظامی امریکا به غرب عراق

امریکا تجهیزات نظامی را به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق گسیل کرد. به‌گزارش ایسنا، امریکا ۶۰خودروی نظامی را به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار گسیل کرد. این تجهیزات از طریق گذرگاه طریبیل بین عراق و اردن به این پایگاه منتقل شدند. تدابیر امنیتی در این پایگاه به تازگی افزایش یافته و تجهیزات زیادی به این پایگاه منتقل شده است.

12عضو طالبان در هلمند کشته شدند    

مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کردند نیروهای لشکر 215 میوند در عملیات پاکسازی در استان هلمند، 12تن از جنگجویان طالبان را از پای درآوردند. به‌گزارش ایرنا، سخنگوی طالبان نیز چندی پیش اعلام کرده برای بیرون راندن اشغالگران حملات خود را علیه نیروهای متجاوز امریکایی شدت می‌بخشند.

آنکارا: پایگاه خود در ادلب را تخلیه  نمی‌کنیم

در پی ادعاهایی که مبنی بر حمله ارتش سوریه به یک مقر ارتش ترکیه در سوریه در ماه میلادی جاری مطرح شد، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده، کشورش پایگاه نظامی نظارتی خود در ادلب را تخلیه نخواهد کرد. به‌گزارش رویترز، خلوصی آکار گفته تخلیه پایگاه نظامی نظارتی وابسته به ترکیه در ادلب رخ نداده و نخواهد داد. او تاکید کرده نیروهای مسلح ترکیه از محل استقرار خود عقب‌نشینی نخواهند کرد. پیش تر نیز وزیر دفاع ترکیه از روسیه خواسته بود تا مانع از حملات نیروهای دولت دمشق به مناطق شمال غرب سوریه شود.

تکذیب مرگ همسر صدام

دختر دیکتاتور سابق عراق خبر منتشر شده درباره فوت مادرش را تکذیب کرد. به‌گزارش ایسنا، رغد، دختر صدام خبر فوت ساجده طلفاح، مادر خود را تکذیب کرده است. ساجده طلفاح، متولد ۱۹۳۷ بیوه صدام است و دو پسر و سه دختر از او دارد.

 

ارسال نظر