کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۱۰۹

تحقیق درباره فروش سلاح  به عربستان در بریتانیا

گروهی از نمایندگان مجلس بریتانیا به همراه شماری از کارشناسان و افسران بازنشسته با تشکیل یک کمیته شهروندی در پی تحقیق درباره تجارت اسلحه با عربستان سعودی برآمدند. به‌گزارش یورونیوز، این افراد در پی ناکامی گروه «کمیته‌های منتخب» برای تحقیق در این زمینه به فکر ایجاد چنین کمیته‌ای افتادند. هدف آنها در نهایت توقف فروش سلاح به عربستان است. منتقدان فروش سلاح به عربستان این کشور را به استفاده از تسلیحات غربی به ویژه در جنگ یمن متهم می‌کنند که تاکنون به کشتار شهروندان غیرنظامی و زنان و کودکان نیز انجامیده است.

حضور 5هزار تروریست  در شمال افغانستان

رییس سازمان امنیت فدرال روسیه از تمرکز بیش از پنج هزار تروریست در مناطق مرزی شمال افغانستان با کشورهای همسود خبر داده است. به‌گزارش تاس، الکساندر بورتنیکوف گفته تحرکات تروریست‌ها در استان‌های شمالی افغانستان هم مرز با کشورهای همسود، نگرانی فراوان ایجاد کرده است. در این مناطق گروه ولایت خراسان شعبه گروه تروریستی داعش فعالیت می‌کند و بخش عمده این تروریست‌ها را اتباع کشورهای همسود تشکیل می‌دهند که سابقه جنگ در سوریه را هم دارند. تیم سازمان ملل ۱۲ گور جمعی در شمال عراق یافته است

کشف ۱۲ گور جمعی  در شمال عراق

یک تیم بین‌المللی که مسوول تحقیقات درباره جنایت‌های داعش است۱۲ گور جمعی را در عراق کشف کرده است. به‌گزارش آناتولی، شورای امنیت ۲۰۱۷ با تحقیقات بین‌المللی درباره جنایت‌های جنگی داعش در عراق و سوریه موافقت کرد. این تیم اکتبر فعالیت خود را با اولین گور جمعی آغاز کرد که در آن به اجساد قربانیان داعش در مارس و آوریل در روستای کوجو در کوه‌های سنجار در شمال غرب عراق دست یافت.

درخواست لغو مصونیت قضایی 25 نماینده ترکیه

دادستانی ترکیه با تشکیل پرونده‌هایی، خواستار لغو مصونیت قضایی 25 نفر از نمایندگان و رهبران دو حزب جمهوری‌خواه خلق و دموکراتیک خلق‌ها‌ شد. به‌گزارش ینی بیرلیک، مراجع قضایی ترکیه خواستار لغو مصونیت کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق و پروین بولدان و سزایی تملی رهبران مشترک حزب کردی دموکراتیک خلق‌ها شده‌اند. تاکنون 608 پرونده قضایی از سوی دادستان‌های ترکیه برای لغو مصونیت قضایی تعدادی از نماینده مجلس تشکیل و به پارلمان ترکیه ابلاغ شده است. پارلمان ترکیه می‌تواند به‌ درخواست مراجع قضایی، در رای‌گیری داخلی مصونیت نمایندگان را لغو کند تا راه برای پیگرد قضایی آنها باز شود.

 

ارسال نظر