طرح استیضاح کورتس در پارلمان اتریش کلید خورد

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۱۰۵

گروه جهان| بحران رسوایی معاون صدراعظم اتریش که به کناره‌گیری او و خروج دسته جمعی وزیران حزب آزادی از دولت ائتلافی انجامید، اکنون دامن سباستین کورتس نخست‌وزیر این کشور را نیز گرفته است. خبرگزاری د‌پ‌آ آلمان نوشته، رسوایی انتشار ویدیوی دیدار هاینتس کریستیان اشتراخه معاون صدراعظم اتریش پیامدهای ناگوار زیادی برای احزاب حاکم این کشور به‌دنبال داشته، از جمله حزب راستگرای آزادی در اعتراض به برکناری هم حزبی خود هربرت کیکل از سمت وزارت کشور، تمامی وزیرانش را از دولت بیرون کشید.

حتی «پاملا رندی-واگنر» رهبر این حزب یک گام فراتر گذاشته است.  او با درخواست برای تغییر کامل در مجموعه دولت پیشنهاد داده تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در سپتامبر دولت انتقالی متشکل از کارشناسان اداره کشور را به عهده بگیرد. در چنین شرایطی سباستین کورتس در آستانه رای عدم اعتماد در پارلمان قرار گرفته است. پتر پیلتز از فهرست نمایندگان اپوزیسیون «اکنون» از تهیه طرح استیضاح کورتس خبر داده و ابراز امیدواری کرده حزب مردم که سابقا هم‌پیمان او بوده، به این جریان بپیوندد. مطابق با قوانین اتریش اگر طرح استیضاح کورتس موافقت اکثریت پارلمان اتریش را جلب کند، در آن صورت او باید فردی را برای ریاست دولت جدید معرفی کند.

 به گفته عضو ارشد فهرست «اکنون» با کلید خوردن طرح استیضاح کورتس، او از دولت خداحافظی خواهد کرد و این اتفاق خوبی است. پیتلز می‌گوید کورتس در مورد رسوایی اخیر و بحرانی شدن اوضاع دولت، مقصر است.

 

ارسال نظر